رفتار نژادپرستانه علیه بازیکنان سیاه‌پوست انگلستان

پلیس لندن در حال بررسی پیام‌های نژادپرستانه ارسال شده به بازیکنانی است که پنالتی خود را در فینال خراب کردند

اتحادیه فوتبال انگلستان، پلیس لندن و نخست وزیر بریتانیا نسبت به حملات نژادپرستانه واکنش نشان دادند - JOHN SIBLEY / POOL / AFP

سه بازیکن سیاه‌پوست انگلیسی که ضربات پنالتی فینال مسابقات قهرمانی اروپا برابر ایتالیا را از دست دادند، مورد حملات نژادپرستانه در فضای مجازی قرار گرفتند. اتحادیه فوتبال انگلیس با صدور بیانیه‌ای این اقدامات را محکوم کرد.

به گزارش تایمز اسرائیل، اتحادیه فوتبال انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد که از رفتارهای نژادپرستانه علیه این سه بازیکن "وحشت‌زده" شده است. این تیم قبل از بازی در یورو عهد کرده بود تا نشانه حمایت خود از پایان نابرابری نژادی باشد، و تیم جوان و چند نژادی، قلب‌های مردم این کشور دیوانه فوتبال را به دست آورد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در ادامه آمده است: ما همه تلاش خود را برای حمایت از بازیکنان آسیب‌دیده انجام خواهیم داد و هم‌زمان سخت‌ترین مجازات‌های ممکن را برای هرکسی که این اقدامات را انجام داده، خواستار هستیم. ما به تلاش خود ادامه خواهیم داد تا تبعیض را از بازی خارج کنیم، اما از دولت می‌خواهیم که سریعاً وارد عمل شود و قانون مناسب را وضع کند تا این قبیل آزارها عواقب واقعی داشته باشد.

پلیس متروپولیتن لندن همچنین گفت که در حال بررسی پیام‌های "توهین‌آمیز و نژادپرستانه" در شبکه‌های اجتماعی است.

از سوی دیگر، بوریس جانسون، نحست وزیر بریتانیا نیز به این موضوع واکنش نشان داد و گفت: "مسببان این اقدامات ... باید از خود خجالت بکشند.

تیم‌های فوتبال ایتالیا و انگلستان یکشنبه شب به مصاف یکدیگر رفتند و در پایان ۱۲۰ دقیقه نتیجه یک بر یک مساوی شد. لوک شاو از تیم انگلستان در دقیقه ۲ و بونوچی از تیم ایتالیا در دقیقه ۶۵ گل‌زنی کردند.

با توجه به نتیجه تساوی در وقت عادی ۹۰ دقیقه‌ای و دو وقت اضافه ۱۵ دقیقه‌ای، بازی به ضربات پنالتی کشیده شد و در نهایت تیم ایتالیا با سه گل در ضربات پنالتی، تیم فوتبال انگلستان را شکست داد.
در ضربات پنالتی، باکایو ساکا، مارکوس رشفورد و جیدون سانچو پنالتی خود را خراب کردند.

بیشتر از فوتبال