اعطای جایزه «انسانیت» بنیاد آموزشی واتیکان به ولیعهد ابوظبی

این جایزه بابت فعالیت‌های انسان‌دوستانه ولیعهد ابوظبی در جهان، به ویژه در دوره همه‌گیری کرونا، به او اعطا شد

پاپ فرانسیس در سال ۲۰۱۹ و در نخستین سفر یک رهبر کاتولیک‌های جهان به شبه‌جزیره عرب، از امارات متحده عربی دیدن کرد-ANDREW MEDICHINI / POOL / AFP

شیخ محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی و قائم‌مقام فرمانده کل نیروهای مسلح امارات متحده عربی، شامگاه سه‌شنبه در مراسمی در کاخ امارات، جایزه «انسانیت» یکی از بنیادهای واتیکان را دریافت کرد.

به گزارش رسانه‌های امارات، جایزه «بنیاد گراویسیموم» که از طرح‌های آموزشی جهانی حمایت می‌کند، بابت فعالیت‌های انسان‌دوستانه شیخ محمد در جهان، به ویژه در دوره همه‌گیری کرونا، به او اعطا شده است.

در این مراسم ویدیویی پخش شد که در آن نشان داده می‌شود چطور امارات در سال‌های اخیر به ۱۳۵ کشور جهان کمک کرده است. تصاویری از آمازون نیز به عنوان یکی از مناطق مشمول این کمک‌ها نشان داده شد.

اسقف جوزپه ورسالدی، رئیس بنیاد آموزشی گراویسیموم، با بیان این که آموزش، کلید برقراری صلح و توسعه است، گفت این بنیاد روز دوشنبه یادداشت تفاهمی را با وزارت آموزش امارات به امضا رسانده است.

او از قول پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان، گفت: «برای تغییر جهان، ما باید آموزش را نیز تغییر دهیم.» اسقف ورسالدی تفاهم‌نامه امضا شده با امارات را «نخستین گام» از سفری توصیف کرد که دو طرف به این منظور با یکدیگر طی خواهند کرد.

پاپ فرانسیس در سال ۲۰۱۹ و در نخستین سفر یک رهبر کاتولیک‌های جهان به شبه‌جزیره عرب، از امارات متحده عربی دیدن کرد و آن کشور را سرزمینی دانست که می‌کوشد تا الگوی همزیستی و اخوت انسانی باشد.

بیشتر از جهان