ولیعهد ابوظبی به بشار اسد؛ کنار مردم سوریه می‌ایستیم

محمد بن زاید در تماس تلفنی با رئیس ‌جمهوری سوریه: «همبستگی انسانی بر همه چیز اولویت دارد»

ولیعهد ابوظبی محمد بن زاید به همراه بشار اسد رییس جمهور سوریه سال ۲۰۰۹- AFP

محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی و چهره اصلی سیاسی در امارات متحده عربی، در اقدامی شگفت‌انگیز در یک تماس تلفنی با بشار اسد، رئيس‌ جمهوری سوریه، گفتگو کرد. به نوشته نشریات اماراتی، تاثیرات ویروس کرونا بر منطقه و جهان موضوع اصلی این گفت‌وگوی تلفنی بوده.

آقای بن زاید در توییتر نوشت: «به او [اسد] بابت پشتیبانی امارات و آمادگی ما برای کمک به مردم سوریه اطمینان دادم. همبستگی بشردوستانه در این زمان سخت بر همه امور اولویت دارد و سوریه و مردمش را تنها نمی‌گذاریم.»

بشار اسد ضمن استقبال از تماس شیخ زاید، موضع بشردوستانه او را ستود و از همکاری امارات متحده عربی در این شرایط دشوار استقبال کرد. 

این در حالی است که امارات متحده عربی نیز از شیوع ویروس کرونا ضربه دیده است. تاکنون حداقل ۴۰۵ نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند و دو نفر جان سپرده‌اند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اما درباره مبتلایان به کرونا در سوریه هنوز آمار رسمی در دست نیست و با توجه به ارتباطات بسیار این کشور با ایران که از مراکز اصلی درگیر با بیماری کرونا در جهان است (بخصوص با توجه به وضعیت جنگی مناطقی همچون ادلب)، نگرانی‌های بسیاری در این مورد وجود دارد. 

ایران با بیش از ۳۲۳۳۲ مورد ابتلا به کرونا و ۲۳۷۸ مورد مرگ در اثر این بیماری، در خاورمیانه رتبه اول و در جهان رتبه چهارم را دارد (از نظر تعداد مرگ و میر در اثر مبتلایان به ویروس کرونا). ترکیه با ۹۲، عراق با ۴۰، مصر با ۳۰‌،‌ الجزایر با ۲۶، مراکش با ۲۱، اسرائیل با ۱۲، پاکستان با ۱۰ و لبنان با ۸ مورد، در جایگاه‌های بعدی مرگ و میر بر اساس کرونا قرار دارند.  

این نخستین تماس تلفنی از سال ۲۰۱۱ بین بشار اسد و شیخ محمد بن زاید می باشد.

بیشتر از جهان