دختر شهردار نیویورک در جریان اعتراضات منهتن دستگیر شد

کیارا بلازیو هنگام دستگیری نگفت که دختر شهردار است

کیارا دی بلازیو دختر شهردار نیویورک- Spencer Platt/Getty Images/AFP

نشریه نیویورک پست روز دوشنبه از بازداشت دختر شهردار شهر نیویورک خبر داد. به گزارش این نشریه، کیارا دی بلازیو، حوالی ساعت ۱۰:۳۰ شب یک‌‌شنبه بازداشت شده است. او در تجمعی شرکت کرده بود که در یکی از خیابان‌های مرکزی منهتن برگزار شده بود. 

یک منبع به نیویورک پست گفته است که او مانع ترافیک در خیابان برادوی شد و پس از امتناع از کنار رفتن، دستگیر شد. این منبع گفته است که نقطه دستگیری دختر شهردار نیویورک، یک کانون بحران بوده است. جایی که ماشین‌های پلیس در آن جا سوزانده شده، مردم فریاد می‌زدند و پلیس را به چالش می‌کشیدند. 

کیارا دی‌بلازیو، ۲۵ ساله، هنگام دستگیری به این که دختر شهردار است اشاره‌ای نکرده است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بیل دی بلازیو، شهردار نیویورک در خصوص تجمعات شهری در اعتراض به کشته شدن جورج فلوید در مینیاپولیس که اعتراضات مردمی را در ده‌ها شهر آمریکا به دنبال داشته است گفت: «ما همه اعتراضات مسالمت‌آمیز را درک می‌کنیم و به آن احترام می‌گذاریم اما اکنون زمان آن رسیده است که مردم به خانه بروند.» 

او این سخنان را در مرکز مدیریت بحران شهرداری در قسمت مرکزی بروکلین اعلام کرد. او اضافه کرد: «اگر به صورت مسالمت‌آمیز بیرون رفتید و حرف خود را در خصوص ضرورت تغییر زدید، حرف شما شنیده شده است و تغییر در شهر، در راه است. من تردیدی در این مورد  ندارم. وقت آن است که به خانه برویم تا بتوانیم همه با هم به جلو حرکت کنیم.»

کیارا دی‌بلازیو، در سال ۲۰۱۶ از دانشگاه سانتاکلارا فارغ‌التحصیل شد و قرار است که در حوزه اجتماعی فعالیت کند. تا زمان انتشار این خبر، شورای شهر نیویورک در این زمینه اظهار نظر نکرده است. 

بیشتر از