ستاره‌ها روی فرش قرمز کن

بازیگران و عوامل سینمای جهان پس از یک سال بسیار سخت پا به کن گذاشتند

 جشنواره سینمایی کن اگرچه مانند رویداد خوش‌پوشی دیگری که در فرانسه در جریان است بر روی مد و لباس متمرکز نیست اما اخبار آن در این زمینه کم از هفته مد پاریس ندارد.

بازیگران و عوامل سینمای جهان پس از یک سال و نیم کم‌کاری یا بیکاری، در سالی که برای سینما بسیار سخت بود پا به کن گذاشتند.

پس‌ازاینکه این رویداد در سال ۲۰۲۰ به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا لغو شد، ستاره‌ها با لباس‌های زیبا و جواهرات کم‌نظیر، از جمله جودی فاستر، بلا حدید، جسیکا چستین و دیگران، به جشنواره فیلم ۲۰۲۱ کن آمده‌اند تا چشم‌ها را از پاریس یه سوی کن جلب کنند.

بلا حدید یک لباس سفید از ژان پل گوتیر پوشیده بود که یک دنباله نازک مشکی در پشت و دور گردن داشت.

مدل فلسطینی تبار گوشواره‌های الماس به شکل گلابی آویخته بود و یک حلقه الماس یک حلقه یاقوت قلب از مجموعه Haute Joaillerie Chopard به انگشت داشت.

تور نازک دست‌کم یک طرفدار دیگر هم در کن داشت.

جسیکا چستین یک روپوش مشکی توری کریستین دیور بر تن داشت که با جواهرات یاقوت و تزئینات الماس شامل گردنبند انگشتر طلای سفید، ساخته شده بود. او هم جواهراتش را از همان‌جایی انتخاب کرده بود که بلا حدید پسندیده بود.

جودی فاستر که بخش مهمی از مراسم را بر عهده داشت یک لباس سفید جیوانچی با طرح‌های گلدوزی شده نقره‌ای پوشیده بود.

او به همراه شریک زندگی و همسرش الکساندرا هدیسون در این مراسم شرکت کرد و جایزه یک‌عمر دستاورد هنری، یا «نخل طلای افتخاری» را گرفت.

هلن میرن، بازیگر بریتانیایی برنده بفتا، با لباس زرد گرم و آستین‌بلند از دولچه و گابانا روی فرش قرمز کن ظاهر شد. او که یک‌بار در سال ۲۰۰۶ با بازی در نقش ملکه انگلستان برنده اسکار شده بود، اخیراً شایعات درباره حضورش در فصل بعدی «تاج» در نقش ملکه الیزابت را رد کرد.

 لو دویلون در یک پیراهن مشکی و طلایی گوچی با دامن پلیسه به‌نوعی یادآور ستاره‌های اوایل قرن بیستم بود.

ماریون کوتیار، ستاره فیلم آنت که هفتاد و چهارمین جشنواره کن با آن آغاز شد، در مراسم افتتاحیه یک لباس درخشان (متالیک) نقره‌ای از شانل پوشیده بود که او را شبیه یک پری دریایی نقره‌ای فلس دار کرده بود.

کن یک پری دریایی نقره‌ای دیگر هم داشت.

النا لنینا با یک لباس کاملاً نقره‌ای با آستین‌های بلند چاک‌دار روی فرش قرمز رفت. بخش چشمگیر پوشش او کلاه بلند درخشان طلایی بود که با چین و شکن روی سرش گذاشته بود.

فرهانا بادی ، بدون شک، زرد درخشان فرش قرمز کن بود. این چهره تأثیرگذار مد و زیبایی متولد هند متولد که در آفریقای جنوبی بزرگ‌شده و در دبی زندگی می‌کند با لباس خیره‌کننده‌اش از آتیله زوهرا به نمایش افتتاحیه کن آمده بود.

برخلاف هفته مد پاریس، نمایش با دیدن لباس‌ها تمام نمی‌شود بلکه بعدازآن تازه همه به داخل سالن‌ها می‌روند تا بعد از انتظاری طولانی و تماشای تلویزیون و صفحه‌های نمایش خانگی، منتخب بهترین فیلم‌های دنیا را روی پرده سفید جادویی ببینند.

بیشتر از مُد و زیبایی