دوک و دوشس کمبریج؛ نیایش و ضیافت چای برای بزرگداشت بیمه همگانی

قرار است شاهزاده ویلیام و کیت میدلتون هفتاد و سومین سالگرد تاسیس نظام درمان عمومی بریتانیا را در کاخ باکینگهام جشن ‌بگیرند

شاهزاده ویلیام و کیت میدلتون - IAN VOGLER / POOL / AFP

شاهزاده ویلیام و کیت میدلتون روز دوشنبه در مراسمی که به مناسبت هفتاد و سومین سالگرد ایجاد نظام درمان عمومی بریتانیا و قدردانی از خدمات کارکنان آن برگزار خواهد شد، شرکت کرده و میزبان یک «ضیافت بزرگ چای» خواهند بود.

دوک و دوشس کمبریج در مراسم دعایی که قرار است «برای یادآوری و سپاس» از تلاش‌های خدمات درمانی بریتانیا در جریان همه‌گیری کووید‌ـ ۱۹ در کلسیای جامع سنت پل برگزار شود حضور خواهند یافت.

(کیت میدلتون از جمعه شب گذشته به دلیل تماس با فردی که مبتلا به ویروس کرونا بود، در قرنطینه خانگی است که بنا بر قاعده ده روز طول خواهد کشید.)

به همین شکل مقام‌های ارشدی که به این بحران بهداشتی واکنش نشان داده‌اند و نیز چند صد تن از اعضای خط مقدم (مبارزه با کووید)، بیماران و افرادی که خدماتی مهم در این زمینه ارائه کرده‌اند، به این ضیافت دعوت شده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مهمانان شامل سِر سایمون استیونز، میِتروُن (سرپرستار) مِی پارسونز که نخستین واکسن کووید را پس از آزمایش‌های کلینیکی تزریق کرد، سَم فاستِر، پرستاری که نخستین دوز آسترازنکا را تزریق کرد، کارکنان خدمات بهداشتی که بیماران مبتلا به کووید را در انگلستان (بخشی از بریتانیا) درمان کردند و تعدادی از افرادی هستند که پیشتر به ویروس کرونا مبتلا شده بودند.

در ساعات بعدازظهر ویلیام و کیت در محل باغ کاخ باکینگهام میزبان ضیافت «چای بزرگ» نظام درمان عمومی بریتانیا خواهند بود.

زوج سلطنتی با کارکنان بخش‌های مختلف نظام درمان عمومی از جمله پرستاران بخش تنفسی، مشاوران و مسئولان مراقبت از بیمار و نیز کادر غیرپزشکی مثل مدیران آشپزخانه‌ها و هماهنگ‌کنندگان امور غیرپزشکی بیمارستان‌ها ملاقات خواهند کرد. 

به گفته یک سخنگو، آن‌ها «از (این افراد) سپاسگزاری خواهند کرد و روایت‌هایشان را در مورد کارشان در ۱۸ ماه گذشته خواهند شنید.»

ضیافت «چای بزرگ» جشنی برای خدمات درمانی بریتانیاست که توسط نهاد خیریه «چِریتیز توگِدِر» وابسته به نظام درمان عمومی بریتانیا سازماندهی شده است. رویدادی که دوک و دوشس کمبریج میزبانی آن را برعهده خواهند داشت یکی از هزاران رویدادی است که امروز در خانه‌ها، بیمارستان‌ها، آموزشگاه‌ها و محله‌ها در سراسر بریتانیا برگزار می‌شود.

مردم تشویق می‌شوند برای لحظه‌ای تامل و سپاس از نقشی که کارکنان نظام درمان عمومی و داوطلبان کمک در طول همه‌گیری برعهده گرفتند در رویدادهای محله‌هایشان شرکت کنند. 

ویلیام و کیت از دسامبر سال ۲۰۲۰ به خیریه «چریتیز توگدر» نظام درمان عمومی بریتانیا پیوسته‌اند.

الکساندرا هِیز، سرپرستار بخش مراقبت ویژه تنفسی در بنیاد نظام درمان عمومی بیمارستان‌های «گلاسترشِر» می‌گوید: «ضیافت چای در کاخ باکینگهام برای کارکنان نظام درمانی که سال سختی را پشت سر گذاشته‌اند مفهومی خاص دارد. من امروز از ملاقات با دوک و دوشس کمبریج بسیار مفتخرم. بنا به تجربیات شخصی‌ام می‌دانم که سال گذشته پیامد عمیقی بر کارکنان نظام درمان عمومی که در شرایطی چالشی با کار بسیار شدید از بیماران مراقبت کردند داشته است.» 

او افزود: «گروه من در بخش مراقبت‌های ویژه تنفسی از بیش از ۳۰۰ بیمار مبتلا به عوارض حاد کووید مراقبت کردند که همگی آن‌ها نیازمند مراقبت‌های ۲۴ ساعته بودند. تمام کارکنان نظام درمان عمومی بسیار بیش از معمول در شرایط دشوار (داوطلب) مراقبت‌هایی به مراتب فرای وظایفشان از جمله برقراری ارتباط میان بیماران حاد و خانواده‌هایشان در سخت‌ترین لحظات چالش‌برانگیز شدند.»  

الکساندرا هِیز گفت: «همه ما اوقات دشواری را پشت سر گذاشته‌ایم، بنابراین مشاهده اینکه مردم از رویداد «چای بزرگ» در چنین ابعاد گسترده‌ای حمایت می‌کنند، سخت موجب دلگرمی و بسیار مهم است.»

جوردن هندرسون، فوتبالیست تیم انگلستان که در ماه ژانویه پس از سازماندهی ابتکار «#پلِیِرز توگدر» رسما به عنوان «قهرمان خیریه توگِدِر» نظام درمان عمومی انتخاب شد، می‌گوید: «پس از دست‌کم شانزده ماه، این کشور سخت به نظام درمان عمومی بریتانیا مدیون است. کمترین کاری که می‌توانیم بکنیم این است که در ماه ژوئیه همگان را ترغیب کنیم که مراتب سپاس جمعی خود را به این ازخودگذشتگی‌ها نشان دهند.»

او گفت: «می‌دانیم که ما فوتبالیست‌ها اغلب الگویی برای دیگران هستیم اما این روایت قهرمانانی واقعی است. همه ما دست‌اندرکاران فوتبال انگلستان فنجان‌های خود را برای "چای بزرگ" نظام درمان عمومی با این پیام ساده بلند می‌کنیم: سپاسگزاریم.»

گزارش‌های تکمیلی از پرس اسوسیشن 

© The Independent

بیشتر از زندگی