شلیک راکت به پایگاه نیروهای آمریکایی در عراق

ایران در پی کشته شدن قاسم سلیمانی در سال ۱۳۹۸ چند موشک بالستیک به عین الاسد پرتاب کرده بود

پایگاه عین‌الاسد محل استقرار نیروهای نظامی ایالات متحده و دیگر نیروهای بین‌المللی است-AFP PHOTO/Marwan Naamani

یک سخنگوی نیروهای ائتلاف ضدداعش به رهبری آمریکا، روز دوشنبه گفت که دست‌کم سه راکت به پایگاه هوایی عین‌الاسد در عراق شلیک شده‌ است.

به گفته سرهنگ وین ماروتو، حمله راکتی تلفاتی در بر نداشت.

پایگاه عین‌الاسد محل استقرار نیروهای نظامی ایالات متحده و دیگر نیروهای بین‌المللی است.

سرهنگ ماروتو در توییتی نوشت که بر اساس گزارش‌های اولیه، این حمله ساعت ۲ و ۴۵ دقیقه به وقت محلی رخ داد و خسارت‌ها در دست بررسی است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در پی کشته شدن قاسم سلیمانی در سال ۱۳۹۸، ایران چند موشک بالستیک به پایگاه عین‌الاسد پرتاب کرده بود.

دوشنبه گذشته  نیز شبه‌نظامیان تحت کنترل حکومت ایران هشت راکت به پایگاه آمریکا در دیرالزور سوریه شلیک کردند. به‌ نظر می‌رسد که آن اقدام، پاسخی به حملات هوایی اخیر آمریکا به مواضع شبه‌نظامیان طرفدار جمهوری اسلامی ایران در نزدیکی مرز عراق با سوریه بوده باشد.

در آن حمله چهار نفر از نیروهای حشد‌‌الشعبی، گروه شبه‌نظامیان عراقی مورد حمایت حکومت ایران، کشته شدند. در پاسخ به آن، بیانیه‌ای به نام «مقاومت اسلامی عراق»‌ منتشر شد که گرفتن «انتقامی سخت» از آمریکایی‌ها را وعده می‌داد.

ساعاتی پس از انتشار آن بیانیه، گزارش‌هایی در مورد حمله به پایگاه آمریکایی‌ها در ریف شرقی واقع در استان دیرالزور منتشر شد. خبرگزاری تسنیم گفت که آن حمله با گلوله‌های توپ و کاتیوشا انجام شده است. این خبرگزاری همچنین به نقل از شاهدان محلی گفت که منطقه میدان نفتی‌ العمر و سوله‌های اقامتی اطراف آن نیز مورد حمله قرار گرفته است و منجر به بار آمدن خسارات مادی وبه آتش کشیده شدن چند خودرو شده است.

بیشتر از جهان