هلندی گریزپا در اتریش همه را جا گذاشت

سلطه فرستاپن در این فصل، پرسش‌های جدی در باره امید همیلتون به قهرمانی پدید آورده است

فرستاپن از آغاز مسابقه از دیگران پیش افتاد - ANDREJ ISAKOVIC / AFP

در میان شادی و هیاهوی هزاران تماشاگر نارنجی‌پوش، مکس فرستاپن برای سومین هفته پیاپی فاتح مسابقه جایزه بزرگ فرمول یک شد.

راننده ۲۳ ساله هلندی تیم ردبول، در پیست اختصاصی تیم خودش در اتریش، مسابقه را از جای نخست شروع کرد و تا پایان کسی به گرد پایش نرسید. فرستاپن سریع‌ترین زمان دور پیست را هم به خود اختصاص داد.

این چهارمین پیروزی فرستاپن در پنج مسابقه گذشته بود، و با این برد، حالا با ۳۲ امتیاز برتری نسبت به لوئیس همیلتون، جایگاه او در صدر جدول رده‌بندی رانندگان بیش از پیش تثبیت شده است.

همیلتون، دارنده هفت عنوان قهرمان فرمول یک جهان، در زمان‌گیری تعیین خط که روز شنبه برگزار شد، به جایی بهتر از چهارم دست نیافت و در پایان مسابقه یکشنبه هم چهارم شد.

در لحظاتی از مسابقه امروز، همیلتون بریتانیایی در مکان دوم و در تعقیب فرستاپن بود، اما بعد مرسدس‌ بنز او دچار مشکل فنی شد و عقب افتاد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سلطه فرستاپن در این فصل، پرسش‌هایی جدی در باره امید همیلتون به قهرمانی و شکستن رکورد مایکل شوماخر پدید آورده است.

والتری بوتاس، هم‌تیمی فنلاندی همیلتون، در مسابقه جایزه بزرگ اتریش دوم شد، و لندو نوریس، راننده جوان بریتانیایی تیم مکلارن که در هفته‌های گذشته عملکرد درخشانی داشته است، تیمش را بعد از مدت‌ها روی سکو برد.

در دور پایانی مسابقه یکشنبه، حادثه‌ای عجیب میان دو قهرمان سابق دنیا اتفاق افتاد.

کیمی رایکونن فنلاندی، ظاهرا کنترل خودرو آلفارومئوی خود را از دست داد و به سباستین فتل، راننده آلمانی تیم آستون مارتین، کوبید و هر دو راننده با آسیب دیدن خودروهاشان از مسابقه کنار رفتند.

هزاران تماشاگر هلندی که برای مسابقه امروز به اتریش سفر کرده بودند، پیروزی فرستاپن را با پرچم‌ها و مشعل‌های دودزای نارنجی جشن گرفتند.

بیشتر از ورزش