حاجی‌زاده: با رئیسی دولت اسلامی تشکیل می‌دهیم

فرماندهان ارشد سپاه پاسداران از انتخاب ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس جمهور استقبال کرده‌اند

فرماندهان سپاه از جمله حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران نیز از پیروزی ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری استقبال کرده‌اند-عکس از تسنیم

امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران با استقبال از ریاست جمهوری ابراهیم رئیسی گفت که با استقرار دولت جدید برای نخستین بار می‌توان یک دولت اسلامی تشکیل داد.

حاجی زاده در یک سخنرانی به مناسب یادبود ابراهیم رشید یکی از کشته‌شدگان ایرانی در جنگ سوریه گفت امیدواریم نیروهای خدوم و کارا روی کار بیایند و همان‌گونه که در حوزه دفاع به این توانمندی رسیدیم، در حوزه‌های دیگر نیز با کمک یکپارچه ملت ایران بتوانیم، این تحول عظیم را در کشور به وجود بیاوریم، فقر را ریشه‌کن و مشکل تولید، اشتغال و ازدواج را حل کنیم.

اشاره امیر علی حاجی زاده به دولت اسلامی عبارتی است که از سوی علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی به عنوان یکی از مراحل تشکیل به گفته وی تمدن نوین اسلامی اعلام شده است. مهدی فضائلی از اعضای دفتر علی خامنه‌ای  و مدیر عامل پیشین خبرگزاری فارس، نزدیک به سپاه پاسداران اخیرا گفته است که از نظر خامنه‌ای برای تشکیل تمدن نوین اسلامی پنح مرحله وجود دارد که دولت اسلامی مرحله سوم آن است و جمهوری اسلامی هم اکنون در این مرحله قرار دارد. فضائلی این مراحل را انقلاب اسلامی ، نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن نوین اسلامی اعلام کرده بود .

علی خامنه‌ای پیش از این نیز با تشکیل مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، خواهان بررسی و تدوین شاخص‌های الگوی پیشرفت  اسلامی ایرانی شده بود اما این مرکز به رغم دریافت میلیاردها تومان بودجه هنوز نتیجه کار خود را به طور مشخص اعلام نکرده است.

پیش از امیر علی حاجی زاده، غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل و از اعضای ارشد سپاه پاسداران  نیز با انتقاد از دولت روحانی و دولت‌های پیش از آن از پیروزی ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری استقبال کرده بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

از امیر علی حاجی زاده در محافل خبری و سیاسی  جمهوری اسلامی به عنوان یکی از نامزدهای احتمالی وزارت دفاع در دولت ابراهیم رئیسی نام برده می‌شود.

بقیه فرماندهان ارشد سپاه پاسداران از جمله حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران نیز از پیروزی ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری استقبال کرده‌اند.

پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، فایلی صوتی از محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه منتشر شد که در آن وزیر خارجه دولت روحانی از نفوذ گسترده سپاه پاسداران و قاسم سلیمانی فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران در امور دیپلماتیک و سیاست خارجی خبر داده بود.

انتشار این فایل باعث انتقادات گسترده‌ای از سوی فرماندهان سپاه پاسداران از محمد جواد ظریف شد. علی خامنه‌ای نیز در یک سخنرانی پیش از انتخابات با انتقاد تلویحی از سخنان ظریف حمایت خود را از رویکردهای سپاه پاسداران اعلام کرد.

 امیر علی حاجی زاده فرمانده نیروی هو فضای سپاه پاسداران نیز در سخنرانی خود در قم با انتقاد از  برجام از منتقدان دخالت ایران در جنگ سوریه نیز انتقاد کرد و از تصمیم علی خامنه‌ای برای ورود ایران به جنگ ۱۰ ساله سوریه و دفاع از حکومت بشار اسد حمایت کرد.

او گفت که حتی برخی خواص نیز با این تصمیم خامنه‌ای موافق نبوده‌اند. خواص در ادبیات رسمی جمهوری اسلامی برای اشاره به مقامات ارشد نظام استفاده می‌شود.