استرالیا قانون منع رفت و آمد گربه برقرار کرد

اجرای قانون «منع تردد گربه» در استرالیا؛ مخالفان می‌گویند نقض «آزادی‌های بنیادین» گربه‌هاست

وقتی گربه‌ها برای گشت و گذار به خارج از خانه می‌روند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری و زخمی شدن قرار می‌گیرند- Pexels

یکی از ویژگی‌های جذاب شهر ملبورن استرالیا و اطراف آن گربه‌های زیبایی است که در خیابان‌ها جولان می‌دهند، اما بر اساس یک دستورالعمل جدید قرار است مقررات «منع تردد گربه» در یکی از مناطق آن به اجرا گذاشته شود.

به گزارش شبکه خبری ان بی سی، شورای شهر ناکس در نزدیکی ملبورن در ایالت ویکتوریا دستورالعملی صادر کرده که بر مبنای آن صاحبان گربه‌های خانگی باید در آغاز ماه اکتبر این حیوانات را به مدت ۲۴ ساعت در خانه نگه دارند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شهردار ناکس در اطلاعیه‌ای گفته وقتی گربه‌ها برای گشت و گذار به خارج از خانه می‌روند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری و زخمی شدن قرار می‌گیرند و نگه داشتن آن‌ها در خانه در عین حال به حفظ حیات وحش هم کمک می‌کند.

این دستورالعمل سال پیش به صورت آزمایشی اجرا شد و اول اکتبر امسال با اجرای رسمی آن، طبق اعلام شورای شهر ناکس، گربه‌هایی که در خارج از خانه باشند از خیابان‌ها جمع‌آوری شده و صاحب آن‌ها هم ممکن است جریمه شوند.

با این حال، برخی از ساکنان این شهر کوچک که کمتر از ۲۰۰ نفر جمعیت دارد، از این قانون راضی نیستند و با امضای یک تومار اینترنتی، که پیش از انتشار این گزارش بیش از ۷۴۰ نفر آن را امضا کرده‌اند، به مخالفت با آن برخاسته‌اند.

در این تومار اینترنتی گفته شده که مسئولان شهر باید بیشتر مراقبت «حقوق ابتدایی» گربه‌ها، به ویژه آن‌هایی که سن و سال بیشتری دارند، باشند و اجرای قانون منع تردد گربه‌ها در شهر، نقض «آزادی‌های بنیادین» این مخلوقات زیبا است.

بیشتر از جهان