سازمان ترامپ اتهامات مدیر امور مالی خود را تکذیب کرد

خود آقای ترامپ در این مرحله از تحقیقات متهم نیست

آقای ترامپ که جمهوری‌خواه است، روز چهارشنبه که به تگزاس سفر کرده‌ بود- Brendan Smialowski / AFP

سازمان ترامپ روز چهارشنبه در بیانیه‌ای از مدیر امور مالی خود دفاع کرد و گفت که دادستانی منهتن از او به عنوان «مهره‌ای در تلاش برای اجرای استراتژی زمین سوخته و آسیب زدن به رئیس جمهوری سابق» استفاده می‌کند.

خود آقای ترامپ در این مرحله از تحقیقات متهم نیست. دادستان‌های نیویورک و منهتن که هر دو دموکرات هستند گفتند سیاست نقشی در اتهامات سازمان ترامپ نداشته است.

سازمان ترامپ در این بیانیه گفت: «این عدالت نیست، سیاست است»، و استدلال کرد که نه سازمان امور مالیاتی و نه هیچ دادستان دیگری به فکرش هم خطور نمی‌کند که چنین اتهاماتی را در زمینه مزایای شغلی یک کارمند به او وارد کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای ترامپ که جمهوری‌خواه است، روز چهارشنبه که به تگزاس سفر کرده‌ بود، به پرسش‌های خبرنگاران پاسخی نداد. اوایل این هفته، آقای ترامپ دادستان‌های نیویورک را «بی‌ادب، خبیث، و کاملا جانبدار» خواند و گفت که کارهای شرکت او «روش استاندارد در کل جامعه بازرگانی آمریکا است و به هیچ عنوان جرم نیست.»

شرکت دونالد ترامپ و مدیر مالی آن، روز پنجشنبه با اتهام کلاهبرداری مالی «گسترده و گستاخانه» روبه‌رو شد.

به گزارش اسوشییتدپرس، دادستانی آلن وایسلبرگ را متهم به دریافت ۱.۷ میلیون دلار پاداش زیرمیزی، ازجمله اجازه آپارتمان، اقساط خودرو و شهریه مدرسه کرد.

این اولین پرونده کیفری مسئولان قضایی نیویورک پس از تحقیق دوساله در باره سازمان متعلق به رئیس جمهوری سابق آمریکا است. بر اساس کیفرخواستی که چهارشنبه تسلیم دادگاه شد و پنجشنبه انتشار یافت، وایسلبرگ و سازمان ترامپ از سال ۲۰۰۵ به بعد، با توطئه برای پرداخت‌های زیرمیزی به مدیران ارشد، از مالیات ایالتی و شهری گریختند.

هم وایسلبرگ و همه وکلای سازمان ترامپ، اظهار بیگناهی کردند.

بر اساس کیفر‌خواست، وایسلبرگ هفتاد و سه ساله برای فرار از مالیات، پنهان کرد که ساکن نیویورک است.

وکلای وایسلبرگ در بیانیه‌ای پیش از حضور او در دادگاه گفتند که او «با این اتهامات خواهد جنگید.»

دادگاه به وایسلبرگ دستور داد گذرنامه‌اش را تسلیم کند، زیرا دادستان‌ها احتمال فرار او را با جت‌های شخصی‌اش می‌دادند. وایسلبرگ بدون قرار وثیقه آزاد شد و بدون صحبت با خبرنگاران، دادگاه را ترک کرد.

بیشتر از جهان