۱۰۰ هزار پوند جریمه برای نیک کیریوس

درگیری لفظی با داور ایرلندی گران تمام شد

MATTHEW STOCKMAN / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP

انجمن حرفه‌ای تنیس، نیک کیریوس را به خاطر مشاجره با داور بازی و کوبیدن دو راکت به زمین بعد از باخت در نیمه دوم بازی چهارشنبه در مسابقات سینسیناتی، ۹۳ هزار پوند جریمه کرد.

این جریمه شامل ۵ اتهام مختلف است که عبارتند از ۷۰ هزار پوند به خاطر رفتار غیرورزشی، ۱۷ هزار پوند برای ادبیات تهاجمی، ۴ هزار پوند برای استفاده از کلمات رکیک و ۲ هزار پوند برای ترک زمین بازی.

اداره صادرکننده رای در بیانیه‌ای اظهار کرد: «علاوه بر این جریمه‌ها، انجمن حرفه‌ای تنیس تحقیقات بیشتری درباره آنچه دقیقا در طول بازی و بلافاصله بعد از آن اتفاق افتاد، انجام خواهد داد تا معلوم شود آیا نیاز به اتخاذ اقدامات تکمیلی نیز هست یا خیر. این تحقیقات ممکن است منجر به جریمه بیشتر و یا حتی تعلیق این بازیکن شود».

این جریمه معادل ۱۰ درصد درآمد این تنیس‌باز استرالیایی در سال جاری است که دو عنوان قهرمانی را برای او در پی داشته است: مسابقات بین‌المللی آکاپولکو در ماه مارس و مسابقات سیتی در واشنگتن در ماه جاری.

حکم تعلیق ممکن است به توانایی این بازیکن برای شرکت در مسابقات ایالات متحده ضربه بزند. گرچه هنوز معلوم نیست که آیا برگزارکنندگان مسابقه در صورت صدور چنین حکمی آن را محترم بشمارند یا خیر.

مشاجره کیریوس با فرگوس مورفی، داور مسابقه، در نیمه دوم بازی با تنیس‌باز روسی کارن خاچانوف، بر سر این بود که نیک او را متهم کرد ساعت بازی را پیش از وقت موعود آغاز کرده است.

او به خاطر توهین به داور ایرلندی در نهایت در پایان نیمه دوم بازی که نتیجه‌ای مساوی برای دو بازیکن داشت، با یک امتیاز پنالتی تنبیه شد و فریاد زد که مورفی «بدترین داور است». او با صدای بلند ادامه داد: «هر بار که من بازی می‌کنم این باید یک کار [استفاده از کلمه رکیک] احمقانه انجام دهد».

این بازیکن ۲۴ ساله علی‌رغم اعتراض آقای مورفی، زمین بازی را به بهانه دستشویی رفتن ترک کرد و تلویزیون او را در حالی در راهرو رختکن نشان داد که دو راکت را به زمین کوبید. کیریوس بدون دست دادن با مورفی زمین بازی را ترک کرد.

او دو هفته پیش در مسابقات واشنگتن هم درگیری دیگری با این داور ایرلندی داشت و از جانب انجمن حرفه‌ای تنیس به خاطر مشاجره لفظی با مورفی در مسابقات مقدماتی ویمبلدون در ماه ‌‌ژوئن جریمه شده بود.

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

 

© Reuters

بیشتر از ورزش