شگفتی یورو ۲۰۲۰: توفان چک لاله‌های نارنجی را پرپر کرد

تیم چک شنبه آینده با دانمارک روبه‌رو می‌شود

چک‌ها  در مرحله گروهی دو برد و یک باخت داشتند- REUTERS/Darko Bandic

یکشنه شب، ورزشگاه پوشکاش شهر بوداپست شاهد اولین شگفتی بزرگ مسابقات یورو ۲۰۲۰ و اندوه هفت هزار تماشاگر هلندی بود.

تیم ملی هلند که سه بازی مرحله گروهی خود را با اقتدار کامل برده بود و بخت مسلم قهرمانی این دوره به حساب می‌آمد،‌ بازی خود در برابر جمهوری چک را با تسلط کامل به توپ و میدان شروع کرد.

در نیمه اول، وقتی دونیل مالن با دروازه بان چک تک به تک شد، هلندی‌ها بخت باز کردن دروازه حریف را داشتند، اما مهاجم هلند آن را ناشیانه هدر داد.

در ادامه، بازی سراسر هجومی آن‌ها هم با دفاع منضبط چک‌ها متوقف شد، و سفیدپوشان چک روی ضدحمله‌های هوشمندانه نبض بازی را از دست شاگردان فرانک دی بوئر درآوردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پیش‌روی و فرصت‌جویی تیم چک در نیمه دوم بیشتر شد، تا آن که دلایت با لمس توپ با دست، موقعیت قطعی گل‌زنی را از پاتریک شیک گرفت و پس از بازنگری صحنه، داور دلایت را از زمین اخراج کرد تا هلند ده نفره شود.

سیزده دقیقه بعد، توماش هولس با ضربه سر دروازه هلند را باز کرد تا نایب قهرمان پیشین جام جهانی، شکست را پیش روی خود ببیند.

تیره‌روزی لاله‌های نارنجی زمانی ژرف‌تر شد که پاتریک شیک، بازیکن بایر لورکوزن، در دقیقه هشتاد خودش و جمهوری چک را دو گله کرد.

به این ترتیب، چک‌ها که در مرحله گروهی دو برد و یک باخت داشتند، به جمع هشت تیم آخر مسابقات رسیدند و باید شنبه آینده با دانمارک که روز شنبه چهار بر هیچ ولز را از گردونه بیرون رانده است، روبه‌رو شوند.

پاتریک شیک تا اینجای بازی‌ها چهار گل به ثمر رسانده و در رده‌بندی بهترین گلزن‌ها، در کنار کریستیانو رونالدو، برترین گلزن تاریخ فوتبال جهان، جای گرفته است.

بیشتر از فوتبال