اولین دختر بدمینتون‌باز ایرانی به المپیک می‌رود

«ثریا در لیست ذخیره‌ها برای کسب سهمیه المپیک نفر دوم بود»

ثریا آقایی عنوان پرافتخار «اولین دختر بدمینتون‌باز ایرانی در المپیک» را از آن خود کرد-ISNA

در پایان زنجیره‌ای از بدشانسی‌ها، لغو مسابقات، مصدومیت و مشکلات ورزش زنان در ایران، بخت با ثریا آقایی یار شد و او راهی المپیک خواهد شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از فریبا مددی نایب‌رئیس بانوان فدراسیون بدمینتون «ثریا در لیست ذخیره‌ها برای کسب سهمیه المپیک نفر دوم بود. بازیکن فنلاند که در لیست اصلی قرار داشت، انصراف داد بنابراین از لیست انفرادی خارج شد. در لیست ذخیره، نماینده مصر بالاتر از ثریا قرار داشت که او در میکس و دوبل سهمیه قاره آفریقا را گرفته بود و طبق مقررات هر بازیکن فقط در دو رویداد می‌تواند شرکت کند بنابراین او نیز میکس و دوبل را انتخاب کرد و از لیست انفرادی خارج شد. به‌این‌ترتیب فدراسیون جهانی بدمینتون در ایمیلی به ما اعلام کرد که ثریا آقایی توانسته است به المپیک توکیو راه پیدا کند.»

آقایی درباره گرفتن سهمیه گفت:«در چهار سال گذشته در بیش از ۱۷ مسابقه شرکت کرده بودم که مسابقات سختی بود و فشار روانی زیادی داشت با این‌حال نتایج خوبی هم گرفته بودم. همانطور که می‌دانید برای سهمیه،  ۱۰سابقه که بهترین نتیجه در آن‌ها گرفته شده است را محاسبه می‌کنند و در حالی که من در اوج آمادگی بودم، شیوع ویروس کرونا پیش آمد و تمام رقابت‌ها کنسل شد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ثریا آقایی قبل از آنکه پایش به ژاپن برسد عنوان پرافتخار «اولین دختر بدمینتون باز ایرانی در المپیک» را از آن خود کرد. اضافه شدن آقایی به المپیکی‌ها سهمیه شصت و ششم ایران و سهمیه دهم زنان در المپیک توکیو است.

سهمیه نهم را فرزانه فصیحی، دونده ۱۰۰ متر زنان به دست آورده بود.

به‌جز این ده نفر، دو دختر ایرانی دیگر نیز با پرچم المپیک در ژاپن خواهد بود. ‌دینا پوریونس و کیمیا علیزاده، مدال برنز المپیک ۲۰۱۶ ریودوژانیرو، در این رقابت‌ها در تیم پناهندگان با دیگر کشورها رقابت می‌کنند.

پیش از فصیحی، سیمین صفامهر در المپیک ۱۹۶۴ شرکت کرده بود و بعدازآن ایران برای ۵۷ سال در دوومیدانی پایش به المپیک نرسید.

در بدمینتون نیز در رده مردان، کاوه مهرابی در المپیک ۲۰۰۸ پکن توانست برای اولین بار از ایران در این رقابت‌ها شرکت کند.

بیشتر از ورزش