حمایت شاهدخت نور پهلوی از حقوق دگرباشان

شاهزاده رضا پهلوی نیز پیش‌تر حمایت خود را از حقوق دگرباشان اعلام کرده بود

شاهدخت نور پهلوی، فرزند اول شاهزاده رضا و بانو یاسمن پهلوی است-Instagram/noorzpahlavi

شاهدخت نور پهلوی، فرزند ارشد شاهزاده رضا پهلوی که در زمینه امور اجتماعی و خیریه حضور فعالی دارد در یک مهمانی خیریه به نفع حمایت از دگرباشان  شرکت کرد.

نور پهلوی ۲۹ ساله که در زمینهٔ محیط‌زیست، کودکان و خشونت خانگی فعال است با حضور در این مهمانی خیریه مانند پدر خود از جامعه دگرباشان حمایت کرد. بخشی از جامعه که حقوق آنها در ساختار جمهوری اسلامی به شدت نقض می‌شود و تحت فشار فراوانی قرار دارند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اردیبهشت‌ماه سال جاری و در واکنش به قتل یک دگرباش جنسی در ایران، شاهزاده رضا پهلوی با انتشار توییتی از ایرانیان خواست از دگرباشان در جامعه محافظت کنند. او در توییتر نوشت: «در ایران آزاد فردا، قانون، حقوق بنیادین برابر و امنیت همه شهروندان را تضمین خواهد کرد.»

به گزارش وب‌سایت «پیج»، بنیاد خیریه کشت (KESHET) جمعه‌شب این مراسم شام را برای جمع‌آوری کمک مالی ترتیب داده بود. این خیریه برای افزایش کیفیت زندگی افرادی که در جامعه یهودی‌ها با نابرابری جنسی روبه‌رو بوده‌اند تلاش می‌کند.

افراد بسیاری در سراسر جهان، در ماه ژوئن، برای یادآوری برابری و همبستگی با دگرباشان جنسی در فعالیت‌هایی مانند «رژه افتخار» شرکت می‌کنند تا با گرامی داشت یادبود تلاش‌های فعالین مدنی برای رفع نابرابری بین دگرباشان جنسی در جامعه، در ایجاد محیط امنی برای آن‌ها سهیم باشند.

اعضای خانواده پهلوی همواره حضور فعالی در امور اجتماعی و فعالیت‌های خیریه داشته‌اند. 

شهبانو فرح پهلوی، اولین قدم‌ها را در بسیاری از امور مربوط به برابری زنان در ایران برداشت و بانو یاسمین، همسر شاهزاده رضا پهلوی نیز همواره در امور حمایت از حقوق کودکان و پناهندگان فعال بوده و از بنیانگذاران خیریه «بنیاد کودکان ایران» بود.

بیشتر از زندگی