ویلیام و همسرش بعد از مراسم یادبود همسر ملکه با هری حرف نزدند

«هر صحبتی به مگان می‌رسید و به برنامه تلویزیونی اپرا وینفری درز می‌کرد»

این سخنان پس از آن بود که یکی از دوستان دوک و دوشس ساسکس ادعا کرد که هری با پدر و برادرش صحبت کرده است‌ـ Richard Pohle / AFP

رابرت لیسی، مورخ خاندان سلطنتی، ادعا کرد که شاهزاده ویلیام و کیت میدلتون پس از مراسم تدفین شاهزاده فیلیپ، از گفت‌وگو با شاهزاده هری اجتناب کردند، چون نگران بودند که هر صحبتی بشود «درز» خواهد کرد.

طی مراسم ختم پدربزرگ، دوک کمبریج و دوک ساسکس هنگام صحبت کنار هم دیده شدند که به‌مثابه نشانه‌ای از آشتی احتمالی آنان پس از دعوای تلخشان تلقی شد.

چند گزارش هم به همین ترتیب ادعا کردند که ویلیام، هری و پدرشان شاهزاده چارلز، پس از مراسم تدفین دور هم نشسته‌اند و مکالمه‌ای دو ساعته داشته‌اند.

با این حال، در نسخه به‌روزرسانی شده کتاب «نزاع برادران» که در سال ۲۰۲۰ منتشر شد، آقای لیسی می‌گوید خاندان کمبریج درباره گفت‌وگو با هری تردید داشت، چرا که از درز آن مکالمات می‌ترسید.

نویسنده کتاب می‌گوید گفت‌وگوی «مذکور» بین اعضای ارشد خاندان سلطنتی هرگز رخ نداد و پس از مراسم، چارلز و دوک و دوشس کمبریج به خانه‌های خود برگشتند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای لیسی می‌نویسد: «آن‌ها به دوستان خود گفتند هیچ فایده‌ای در صحبت با هری نمی‌بینند، چون هر مکالمه مهمی مستقیم به مگان خواهد رسید تا به اپرا وینفری یا خبرپراکن دیگری در شبکه ساکس نشت کند.»

این سخنان پس از آن بود که گیل کینگ، چهره تلویزیونی آمریکایی و دوست دوک و دوشس ساسکس، در شبکه سی‌بی‌اس ادعا کرد که هری با پدر و برادرش صحبت کرده است.

او گفت: «در واقع با آن‌ها (هری و مگان) تماس گرفتم تا ببینم چه احساسی دارند و آیا درست است که هری با برادر و پدرش صحبت کرده است.»

او افزود: «حرفی که به من زده شد این است که مکالمات سازنده نبودند، ولی آن‌ها خوشحال‌اند که حداقل گفت‌وگویی را آغاز کرده‌اند.»

این زوج سلطنتی که اکنون در شهر سانتاباربارا در ایالت کالیفرنیا زندگی می‌کنند، در مصاحبه‌ای جنجالی با اپرا وینفری از دست‌‌وپنجه نرم کردن خود با مشکلات روانی سخن گفتند.

در آن مصاحبه افشاگر با مجری مشهور، هری و مگان به بینندگان توضیح دادند که زندگی‌شان در خاندان سلطنتی چگونه بوده است. آنان در آن گفت‌‌وگو درباره موضوع‌های متفاوتی، از نژادپرستی گرفته تا فقدان حمایت در برابر معضل فشارهای روحی و احساس «طردشدگی» از سوی خانواده سخن گفتند.

© The Independent

بیشتر از زندگی