نشست انجمن قلم و کانون نویسندگان ایرانی در تبعید برگزار شد

مبارزه با سانسور و تحقق آزادی بیان هدف اصلی این دو نهاد است

دوره دبیری کانون نویسندگان ایران و انجمن قلم در تبعید دو سال است- عکس از تارنمای انجمن قلم

اعضای در تبعید انجمن قلم ایران و کانون نویسندگان ایران، نشست همگانی این دو نهاد را به شکل مجازی برگزار کردند. در این نشست‌ها، ضمن محکومیت سرکوب و بازداشت نویسندگان و اعضاء کانون نویسندگان در ایران، بررسی عملکرد سالانه و انتخاب اعضای جدید در دستور کار قرار گرفت.

در این دو نشست، گزارش هیئت‌­های دبیران نقد و بررسی شد و درخواست عضویت اعضای جدید در هر دو نشست اعلام و تصمیم‌های لازم برای پذیرش متقاضیان واجد شرایط اتخاذ شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بر این اساس، شادیار عمرانی، شهلا آقاپور، فریار اسدیان، احمد نیک آذر و داریوش معمار به‌عنوان اعضای هیئت دبیران دوره کنونی کانون نویسندگان ایران (در تبعید) و نعمت آزرم، سیاگزار برلیان و مجید میرزایی به‌ عنوان هیئت دبیران انجمن قلم ایران (در تبعید) انتخاب شدند.

دوره دبیری کانون نویسندگان ایران و انجمن قلم در تبعید دو سال است.

نویسندگان تبعیدی ایران، حدود چهار دهه پیش کانون نویسندگان ایران (در تبعید) را تاسیس کردند. این کانون مانند کانون نویسندگان در ایران در راستای تحقق آزادی بیان و مبارزه با سرکوب و سانسور تلاش می‌کند.

انجمن قلم ایران (در تبعید) نیز نزدیک به سه دهه پیش با تلاش تعدادی از اعضاء کانون نویسندگان در تبعید به‌ عنوان بخشی بین‌المللی تاسیس شد. هدف این انجمن تلاش برای تماس با نویسندگان سایر کشورهای جهان، گسترش دفاع از آزادی اندیشه و بیان، پیگیری حقوق نویسندگان داخل و خارج از ایران و دفاع از حقوق آنان در برابر سرکوب نظام‌مند حکومت اسلامی ایران است.

بیشتر از فرهنگ و هنر