لیونل مسی، رکورددار بازی‌های ملی برای تیم فوتبال آرژانتین

مسی اولین بار در سال ۲۰۰۵ با پیراهن آرژانتین در رقابت‌های ملی ظاهر شد

مسی تاکنون در هیچ یک از رقابت‌های بین‌المللی نتوانسته است به همراه تیم ملی آرژانتین قهرمان شود- EVARISTO SA / AFP

تیم ملی فوتبال آرژنتین در سومین دیدارش در مسابقات کوپا آمریکا، به دومین پیروزی خود دست یافت. آرژانتین که به همراه تیم‌های پاراگوئه، اروگوئه، شیلی و بولیوی در گروه نسبتا دشوار اول قرار دارد، موفق شد در سومین دیدار خود در این سری از رقابت‌ها تیم فوتبال پاراگوئه را یک بر صفر شکست دهد و با کسب این پیروزی و مجموع هفت امتیاز در صدر گروه قرار گیرد.

لیونل مسی، ستاره تیم فوتبال آرژانتین، که به نظر می‌رسید در این مسابقه از ابتدا در زمین حضور نداشته باشد، یک‌صد و چهل و هفتمین بازی خود برای آلبی سلسته را انجام داد و با پشت سرگذاشتن خاویر ماسکرانو، به تنهایی رکورددار بازی‌های ملی لقب گرفت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آرژانتین در این مسابقه موفق شد با تک گل آلخاندرو گومز که در دقیقه ۱۰ مسابقه به ثمر رسید، یک بر صفر پیروز شود. طبق قرار قبلی مسی با مربی آرژانتین قرار بود او از ابتدا در میدان حضور نداشته باشد. بر اساس صحبت‌های انجام شده بین مسی و اسکالونی، به دلیل حساسیت‌ مسابقات دور بعدی رقابت‌ها بنا بود از مسی استفاده نشود تا او را برای بازی‌ها بعدی آماده‌تر باشد؛ اما به نظر می‌رسد که ترس از دست دادن امتیاز باعث شد تا مسی در این مسابقه نیز حاضر باشد.

مسی اولین بار در سال ۲۰۰۵ با پیراهن آرژانتین در رقابت‌های ملی ظاهر شد و او خیلی زود توانست رکورد گل‌زنی تیم ملی آرژانتین را که در اختیار باتیستوتا بود بشکند. او حالا به تنهایی رکورددار این عنوان در تیم ملی آرژانتین است و تنها کسب یک قهرمانی با تیم ملی آرژانتین را در کارنامه خود کم دارد. مسی تاکنون در هیچ یک از رقابت‌های بین‌المللی نتوانسته است به همراه تیم ملی آرژانتین قهرمان شود. او دو نایب‌قهرمانی کارنامه خود دارد؛ یکی در مسابقات جام‌جهانی ۲۰۱۴ که از آلمان شکست خوردند و یکی نایب‌قهرمانی در رقابت‌های کوپا آمریکا در سال ۲۰۱۶ که در مقابل شیلی مغلوب شدند. 

در دیگر دیدار مهم این گروه، تیم‌های اروگوئه و شیلی به مصاف یکدیگر رفتند که تلاش دو تیم نتیجه تساوی ۱-۱ را به همراه داشت. ابتدا وارگاس در نیمه نخست برای تیم شیلی گل زد. اروگوئه در نیمه دوم برای جبران حملات زیادی انجام داد و در نهایت اشتباه ویدال در دفع توپ روی یک ضربه کرنر که سوارز را زیر فشار گذاشت موجب شد تا یک گل به خودی به ثمر برسد.

برزیل، رقیب همیشگی آرژانتین و مدافع عنوان قهرمانی این رقابت‌ها، در گروه دوم است و با شش امتیاز از دو بازی در صدر گروه قرار دارد. آرژانتین برای جلوگیری از رودررو شدن با برزیل چاره‌ای جز صدرنشینی در گروه خود را ندارد. برزیل در این دور از رقابت‌ها بسیار درخشان ظاهر شده و تا اینجای کار توانسته است در دو مسابقه  هفت گل به ثمر برساند. نیمار در به ثمر رسیدن این گل‌ها سهم بسزایی داشته است.

بیشتر از فوتبال