وزارت دفاع افغانستان از کشته شدن ۲۵۹ عضو طالبان خبر داد

این جنگجویان در ۱۳ استان افغانستان کشته شدند

نیروهای افغان حملات زمینی و هوایی علیه طالبان اجرا کردند -WAKIL KOHSAR / AFP

وزارت دفاع ملی افغانستان اعلام کرده است که در پی درگیری‌های مسلحانه در ۲۴ ساعت گذشته ۲۵۹عضو طالبان کشته و ۱۶۱ نفر دیگر مجروح شدند.

فواد امان، سخنگوی وزارت دفاع ملی، می‌گوید جنگ در شبانه روز گذشته در دست‌کم ۱۳ ولایت افغانستان جریان داشته است و جنگجویان طالبان در ولایت‌های ننگرهار، کنر، میدان وردک، غزنی، ارزگان، قندهار، هرات، فراه، بلخ، جوزجان، هلمند، تخار و بغلان در نتیجه عملیات نیروهای امنیتی و دفاعی کشور جان باخته‌اند.

این ولایت‌ها در شمال،‌ شرق، جنوب و غرب کشور قرار دارند.

به گفته آقای امان در عملیات ارتش از حملات هوایی علیه طالبان نیز استفاده شده است و در یک مورد ۱۲ عضو طالبان در شهرستان قلعه‌کاه ولایت غربی فراه کشته شدند و ۹ جنگجوی دیگر مجروح شدند.

از تلفات نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان هیچ گزارش رسمی منتشر نشده است.

اما گروه طالبان می‌گوید در ۲۴ ساعت گذشته توانسته است ۵ شهرستان دیگر را نیز تصرف کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سخنگویان طالبان می‌گویند این شهرستان‌ها بهارک در تخار، مردیان در جوزجان، جمعه بازار و خواجه‌سبز پوش در فاریاب و میرزکه در پکتیا است. اگر این خبر تایید شود گروه طالبان توانسته است حلقه محاصره مراکز شهرهایی که عمدتا در شمال کشور قرار دارند را تنگ‌تر کند. پیشتر نیز حدود ۴۰ شهرستان از میان ۴۰۰ شهرستان افغانستان در هفته‌های اخیر به دست طالبان افتاده است. مقام‌های افغان عقب‌نشینی نیروهای امنیتی را روشی نظامی و برای جلوگیری از تلفات خوانده‌اند.

عبدالله عبدالله،‌ رئیس شورای عالی مصالحه ملی، می‌گوید که واگذاری شهرستان‌ها به طالبان برنامه‌ریزی شده نیست و عوامل مختلفی دارد.

شورای عالی مصالحه ملی به نقل از آقای عبدالله شرایط کشور را ناگوار خوانده و گفته است که سقوط شهرستان‌ها دلایل متعددی دارد.

مقام‌های افغان هم‌زمان توانسته‌اند برخی از این شهرستان‌ها را از طالبان بازپس بگیرند.

بیشتر از جهان