یورو ۲۰۲۰: بلژیک با دبروینه جان گرفت، هلند با دپای

بلژیک و هلند اولین تیم‌هایی هستند که جمع شانزده تیم برتر مرحله بعد می‌رسند

کوین دبروینه در نیمه دوم به زمین آمد و بازی را به سود بلژیک عوض کرد - STUART FRANKLIN / POOL / AFP

کوین دبروینه روز پنجشنبه جانی تازه در پیکر تیم ملی فوتبال بلژیک دمید تا شیاطین سرخ را که یک هیچ از دانمارک عقب افتاده بودند، دو بر یک به پیروزی برساند.

با این برد، بلژیک شش امتیازی شد و به جمع شانزده تیم مرحله بعدی مسابقات یورو۲۰۲۰ راه یافت.

هواداران و بازیکنان هر دو تیم پیش از شروع مسابقه و در جریان آن، به کریستین اریکسن، بازیکن دانمارک که پس از ایست قلبی در بیمارستان به سر می‌برد ادای احترام کردند.

بازی هنوز به دقیقه دوم نرسیده بود که یوسف پولسن از اشتباه دفاع بلژیک سود برد و دروازه برترین تیم جهان را فرو ریخت.

در نیمه دوم، دبروینه، بازی‌ساز منچسترسیتی و تیم ملی بلژیک به زمین آمد و همه چیز را عوض کرد.

دبروینه روی پاس روملو لوکاکو با دیدی عالی تورگان آزار را صاحب توپ کرد تا او بازی را مساوی کند.

بعد، بیست دقیقه به پایان بازی مانده، دبروینه حرکت تماشایی لوکاکو را تکمیل کرد و توپ را به دروازه دانمارک دوخت تا بهترین بازیکن میدان لقب بگیرد.

روز پنجشنبه، اوکراین و مقدونیه شمالی از گروه سی رودرروی هم قرار گرفتند. یارمالنکو و یارمچوک با دو گل در نیمه اول اوکراین را پیش انداختند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

الیوسکی در نیمه دوم یکی از گل‌های خورده تیمش را جبران کرد، اما اوکراین در نهایت اولی برد خودش در این مسابقات را دشت کرد تا امیدوار باقی بماند.

در آخرین بازی روز پنجشنبه، لاله‌های نارنجی هلند به مصاف اتریش رفتند. هر دو تیم بازی اول خود را برده بودند و سه امتیاز در کیسه داشتند.

شاگردان فرانک دی بوئر در برابر دوازده هزار تماشاگر پرهیاهوی نارنجی‌پوش در ورزشگاه یوهان کرویف آمستردام با دومین پیروزی خود به جمع شانزده تیم مرحله بعدی پیوستند تا شاید ناکامی‌ سال‌های اخیر فوتبال هلند را پشت سر بگذارند.

هلند از آغاز، نبض بازی را در دست گرفت و تاکتیک خودش را به حریف دیکته کرد و در همان دقایق اول، یک پنالتی گرفت که ممفیس دپای آن را به تور دروازه اتریش دوخت.

بازیکنان هلند چند بخت مسلم گل را بعد از آن از دست دادند تا سرانجام در دقیقه شصت و هفتم، دنزل دامفریز روی پاس داوید آلابا، پایانی خوش برای دی بوئر و یارانش رقم زد.

اتریش با این باخت هم‌امتیاز اوکراین شد و باید در بازی بعدی خود این تیم را شکست دهد تا بتواند به عنوان تیم دوم گروه به مرحله بعد برسد.

بیشتر از فوتبال