کامالا هریس در راهپیمایی دگرباشان جنسی شرکت کرد

معاون رئیس جمهوری آمریکا از سنا خواست لایحه حمایت از دگرباشان جنسی را تصویب کند

معاون رئیس جمهوری آمریکا با کتی صورتی و تی‌شرتی با شعار «عشق عشق است» در مراسم حاضر شد- Anna Moneymaker/Getty Images/AFP

کامالا هریس با شرکت در جشن سالانه دگرباشان جنسی، نام خود را به عنوان اولین معاون رئیس جمهوری آمریکا که در چنین مراسمی شرکت می‌کند، ثبت کرد.

خانم هریس و همسرش، داگ امهاف، روز یکشنبه در میان جمعیتی بودند که در واشنگتن، رژه سالانه افتخار دگرباشان جنسی را برگزار کردند.

معاون رئیس جمهوری آمریکا با کتی صورتی و تی‌شرتی با شعار «عشق عشق است» در مراسم حاضر شد، و آقای امهاف هم تی‌شرتی به تن داشت با کلمات «عشق، اول از همه».

خانم هریس با سخنرانی در جمع شرکت‌کنندگان در این مراسم، از سنای آمریکا خواست که «قانون برابری» را تصویب کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این لایحه حمایت‌های قانونی از دگرباشان جنسی را بیشتر می‌کند و تبعیض بر اساس گرایش جنسی را منع می‌کند. مجلس نمایندگان آمریکا این لایحه را در ماه فوریه تصویب کرد.

کامالا هریس در سخنان خود گفت: «ما همه این دستاوردها [ی جامعه دگرباشان جنسی] را جشن می‌گیریم، ولی باید قانون برابری را هم تصویب کنیم.  باید تضمین کنیم که جامعه تراجنسی و همه جوانان ما مورد حمایت باشند. هنوز باید در زمینه اشتغال و مسکن از آن‌ها بیشتر حمایت کنیم.»

او در توییتر هم با اشاره به پنجمین سالگرد کشتار در کاباره پالس در فلوریدا، نوشت: «پنج سال پیش، ۴۹ انسان دگرباش که در کاباره پالس شبی را به خوشی می‌گذراندند، در آنی از دست رفتند.»

«امروز ما به یاد کشته‌شدگان و عزیزانشان هستیم و تعهد خود را بر ساختن دنیایی بری از خشونت  با اسلحه، تجدید می‌کنیم.»

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، نیز در بیانیه‌ جداگانه‌ای اعلام کرد که کاباره پالس به بنای یادبودی ملی بدل خواهد شد.

او همچنین از سختگیری بیشتر در مورد مالکیت سلاح حمایت کرد و گفت که خشونت با اسلحه، «به‌ویژه به دگرباشان جنسی» آسیب زده است.

بیشتر از جهان