طلاق بیل و ملیندا گیتس رازهای مگو را فاش می‌کند

این زوج که تقریبا ۳۰ سال شریک زندگی هم بودند، ماه گذشته جدایی خود را خبری کردند

بیل گیتس و همسرش ملیندا به زندگی مشترک خود پایان می‌دهند - Ludovic MARIN / AFP

بنا به گزارش تازه‌ای، طلاق بیل و ملیندا گیتس ممکن است رازهایی از ازدواج دیرینه این زوج فاش کند.

این زوج که تقریبا ۳۰ سال شریک زندگی هم بودند و همینک نیز اعلام کرد‌ه‌اند یک رابطه خارج از ازدواج طی زندگی متاهلی آنان رخ داده است، ماه گذشته جدایی خود را خبری کردند.

اما چنان که منبعی آگاه (که خود پیمان‌نامه افشا نکردن امضا کرده است) به نشریه ونیتی فیر گفت، کار کردن برای آقای گیتس هم سخت بوده است، چون امضای پیمان‌نامه افشا نکردن، نمی‌گذاشت هیچ داستان و روایتی از محیط کار بیرون آید.

آقای گیتس علنا درباره هیچ‌یک از این ادعاها نظر نداده است، اما چنان که ایندیپندنت دریافته است، او قویا انکار می‌کند که از پیمان‌نامه‌های افشا نکردن برای ساکت کردن بدخواهان بهره گرفته است و می‌گوید تمام کارمندان مایکروسافت پیمان‌نامه افشا نکردن امضا می‌کنند.

کارمند سابق مذکور به آن نشریه گفت، چند بار شاهد بوده است که آقای گیتس با یک بنز به دفتر آمده و یک ساعت بعد سوار بر پورشه‌ قهوه‌ای طلایی که یکی از محافظانش خریده بود، محل کار را ترک کرده است.

او گفت: «همه ما فرض می‌گرفتیم که وقتی می‌خواهد با خانمی بیرون برود، پورشه را بر‌می‌دارد. می‌دانم که قرار ملاقات‌های بسیاری خارج از شرکت داشت که در تقویم کاری او ثبت نشده بود.»

شخصی نزدیک به آقای گیتس هم به ونیتی فیر گفت که بسیاری از افراد پیرامون این شخصیت دنیای فناوری، درباره روابط خارج از ازدواجش می‌دانستند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سخنگوی آقای گیتس گفت: «خیلی ناامیدکننده است که این همه اطلاعات غیرواقعی درباره دلیل، شرایط، و زمان‌بندی طلاق بیل گیتس منتشر می‌شود.»

او افزود: «این شایعات و گمانه‌زنی‌ها به‌گونه‌ای روزافزون پوچ و بی‌معنی می‌شوند و مایه شوربختی است که می‌بینیم افرادی که هیچ اطلاعاتی درباره وضعیت ندارند، به عنوان «منابع آگاه» معرفی می‌شوند.»

پیش‌تر در سال جاری میلادی، وقتی این زوج از جدایی خود خبر دادند، سخنگوی آقای گیتس گفت که این میلیاردر حدود ۲۰ سال پیش در شرکت مایکروسافت، که خود بنیان‌گذارش است، رابطه‌ای خارج از ازدواج داشت که «به نحوی دوستانه پایان» یافت.

اعضای هیات مدیره مایکروسافت بعد از دریافت نامه‌ای درباره آن رابطه خارج از ازدواج که از طرف کارمند خانمی در سال ۲۰۱۹ فرستاده شده بود، درباره ماجرا تحقیق کردند. آن کارمند ادعا می‌کرد که طی سال‌های متوالی با آقای گیتس رابطه جنسی داشته است. سخنگوی آقای گیتس گفت، تصمیم او مبنی بر «ترک هیات مدیره به هیچ وجه به این موضوع مرتبط نبود.»

مایکروسافت تایید کرد که «نامه شکایتی در نیمه دوم سال ۲۰۱۹ دریافت کرده است مبنی بر این که آقای گیتس در سال ۲۰۰۰ قصد برقراری رابطه نزدیکی با یکی از کارمندان شرکت داشته است.»

به گزارش نیویورک تایمز، آقای گیتس وقتی رئیس هیات مدیره مایکروسافت بوده است، از زنی که برای او کار می‌کرده است، چند بار، از جمله یک بار از طریق ایمیل زدن، خواسته است برای صرف شام با او بیرون برود.

دو منبع آگاه هم به ونیتی فیر گفتند که خانم فرنچ گیتس قبل از پر کردن دادخواست طلاق، کارآگاهی خصوصی استخدام کرده بوده است.

سخنگوی خانم فرنچ گیتس گفت این ادعا «کاملا کذب» است. او گفت: «نه ملیندا و نه هیچ کس به درخواست او، هرگز کارآگاهی خصوصی استخدام نکرده است.»

این زوج پیش‌تر گفته بودند که بعد از ازدواجی به طول تقریبا سه دهه، از یکدیگر جدا خواهند شد.

بیل گیتس که به فردی انسان‌دوست شهرت دارد، در بیانیه‌ای که در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد گفت «دیگر معتقد نیستیم بتوانیم در قامت یک زوج در مراحل بعدی زندگی کنار هم رشد کنیم.»

آقای گیتس و خانم فرنچ گیتس در دهه ۱۹۸۰ میلادی در مایکروسافت، شرکت غول‌آسای دنیای فناوری که آقای گیتس از موسسان آن بود، در دورانی که  خانم فرنچ گیتس مدیر محصولات آن شرکت بود، با هم آشنا شدند.

© The Independent

بیشتر از زندگی