کریستیانو رونالدو از تفاوت خود با لیونل مسی می‌گوید

رونالدو به سوال همیشگی درباره خودش و ابرستاره بارسلونا پاسخ داد

کریستیانو رونالدو هنگام بوسیدن جام قهرمانی یوفا، ژوئن 2019

PATRICIA DE MELO MOREIRA / AFP

کریستیانو رونالدو به تفاوتی اساسی میان خود و لیونل مسی اشاره کرد: این واقعیت که او با باشگاه‌هایی متفاوت برنده لیگ قهرمانان بوده است.

این بازیکن ۳۳ ساله که در مستند اخیر شبکه ورزشی دازن (DAZN) به نام «ساختن» (The Making Of) صحبت می‌کرد به بحث همیشگی درباره این که کدام یک از دو بازیکن بهتر است، اشاره کرد.

رونالدو در طول بازی حرفه‌ای خویش تاکنون پنج بار جام قهرمانی لیگ قهرمانان را بالای سر برده است، یک‌بار با منچستر یونایتد در سال ۲۰۰۸، و چهار بار با رئال مادرید. هر چهار قهرمانی مسی در اروپا با بارسلونا بوده‌ است.

رونالدو گفت: «تفاوت میان من و مسی این است که من برای باشگاه‌های مختلف بازی کرده و با آنها برنده جام قهرمانان شدم. من برای شش فصل متوالی آقای گل لیگ قهرمانان شدم. بازیکنان زیادی وجود ندارند که ۵ بار جام قهرمانی لیگ قهرمانان را در دست گرفته باشند، به همین خاطر من احساس تعلق ویژه‌ای نسبت به این مسابقات دارم.»

او ادامه داد: «مسی بازیکن فوق‌العاده‌ای است که نه فقط برای کسب جایزه «توپ طلای اروپا»، بلکه به خاطر بهبود و ترقی هر ساله‌اش -مانند من- به عنوان یک بازیکن در خاطرها برای همیشه نقش خواهد بست.»

رونالدو اضافه کرد: «من هر روز صبح با این طرز فکر از خواب بیدار شده و سر تمرین می‌روم تا بیشتر یادگرفته و به چیزی فراتر دست یابم، نه فقط پول. شکر خدا من مشکل مالی ندارم، درنتیجه تنها چیزی که به دنبالش هستم ثبت نامم برای همیشه در تاریخ فوتبال است».

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk/sport

© The Independent

بیشتر از ورزش