صعود زورف و سیتسیپاس به نیمه‌نهایی رقابت‌های رولان گاروس

مدودف که برای اولین بار به این مرحله از مسابقات راه یافته بود، تصمیم داشت تا با شکست سیتسیپاس خود را برای رسیدن به سومین فینالش در مسابقات گرند اسلم آماده کند

الکساندر زورف نفر ششم تنیس مردان - Anne-Christine POUJOULAT / AFP

در حالی که تنها چند روز به پایان مسابقات تنیس آزاد فرانسه باقی مانده، این رقابت‌ها در قسمت مردان به مراحل حساس خود نزدیک شده است.

در دور یک چهارم نهایی این رقابت‌ها در روز دهم، الکساندر زورف از آلمان و بخت ششم قهرمانی در مسابقات، در اولین مسابقه خود به مصاف داودوویچ فوکینا از کشور اسپانیا رفت. زورف در این مسابقه از همان ابتدا با ضربات فورهند و سرویس‌های محکم، کار را برای این بازیکن اسپانیایی سخت کرده بود. فوکینا با غلبه بر دل بونیس آرژانتینی پا به این مسابقه حساس گذاشته بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

حذف زودهنگام دومینیک تیم هم در همان ابتدای مسابقات باعث شد تا بازیکنان برای رسیدن به این مرحله کار ساده‌تری در پیش داشته باشند. فوکینا نیز از این موقعیت به خوبی استفاده کرد اما قدرت او برای عبور از این مرحله کافی نبود و زورف جوان و باتجربه موفق شد در یک بازی نسبتا آسان، با برد سه بر صفر با نتایج ۶-۴، ۶-۱ و ۶-۱ در این مسابقه به پیروزی برسد و راهی دیدار نیمه‌نهایی شود. این سومین حضور زورف در نیمه‌نهایی یک مسابقه گرند اسلم است.

حساسیت در مسابقه دوم اما به مراتب بیشتر بود؛ جایی که نفر دوم جهان یعنی مدودف، مقابل سیتسیپاس، نفر پنجم جهان، قرار گرفت. از نکات منفی این بازی می‌توان به نبود تماشاگران در داخل استادیوم فیلیپ شاتریه، محل برگزاری مسابقه، اشاره کرد که بازهم به دلیل شرایط محدودیت رفت‌وآمد در شهر پاریس بعد از ساعت ۹ شب، حضورشان ممکن نبود.

مدودف که برای اولین بار به این مرحله از مسابقات راه یافته بود، تصمیم داشت تا با شکست سیتسیپاس خود را برای رسیدن به سومین فینالش در مسابقات گرند اسلم آماده کند. سیتسیپاس در ست اول بازی بسیار خوبی ارائه کرد و موفق شد با بهره‌گیری از اشتباهات مدودف، ۶-۳ پیروز شود. ست دوم نیز سیتسیپاس در ابتدا از مدودف پیش افتاد و موفق شد یکی از گیم‌های او را برک کند اما در ادامه، مدودف به بازی بازگشت و حتی دو بار شانس گرفتن ست دوم را هم داشت اما نتوانست امتیاز لازم را به دست آورد و در نهایت ست دوم به تای‌برک کشیده شد و سیتسیپاس ۷-۶ پیروز این ست شد.

با اینکه ست سوم نیز در ابتدا پایاپای پیش می‌رفت و مدوف موفق شد چهار بر دو پیش بیفتد، اما اشتباهات و بی‌تجربگی او در بازی روی زمین‌های خاکی باعث شد تا برتری در ست سوم را نیز از دست بدهد و این ست را هم با نتیجه ۷-۵ واگذار کند و با قبول شکست در سه ست، از دور مسابقات کنار رود.

سیتسیپاس با این پیروزی برای دومین سال متوالی به دیدارنیمه‌نهایی این مسابقات راه یافت و باید در مقابل زورف آلمانی قرار بگیرد.

بیشتر از تنيس