هشدار وزیر انرژی آمریکا درباره حمله مداوم هکرها به شبکه برق

دشمنان ایالات متحده قابلیت این را دارند که کل یا بخش‌هایی از شبکه برق این کشور را از کار بیاندازند

جنیفر گرنهولم، وزیر انرژی ایالات متحده آمریکا - Kevin Dietsch/AFP

جنیفر گرنهولم، وزیر انرژی دولت جدید آمریکا، هشدار داد ایالات متحده با تهدیدی ادامه‌دار از طرف «بازیگران شروری» که بخش‌های مهم شبکه برق کشور را هدف قرار داده‌اند، روبه‌رو است.

خانم گرنهولم در مصاحبه با برنامه «وضعیت کشور» جیک تپر از شبکه سی‌ان‌ان گفت معتقد است دشمنان ایالات متحده قابلیت این را دارند که کل یا بخش‌هایی از شبکه برق این کشور را از کار بیاندازند و افزود که بسیاری همینک نیز مشغول این کار هستند.

آقای تپر پرسید: «اغلب بخش انرژی که بیشتر ما برق خود را از آن‌ها می‌گیریم متعلق به بخش خصوصی است و دولتی نیست. آیا فکر می‌کنید دشمنان ایالات متحده اکنون قابلیت این را دارند که شبکه برق کشور را از کار بیاندازند؟»

خانم گرنهولم پاسخ داد: «بله آن‌ها می‌توانند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او ادامه داد: «به نظرم بازیگران بسیار شروری وجود دارند که هم‌اکنون که صحبت می‌کنیم نیز مشغول این کار هستند. در تمام ابعاد بخش انرژی و در کل علیه بخش خصوصی همواره هزاران حمله در حال وقوع است.»

او گفت راه‌حل در همکاری بیشتر بین بخش خصوصی و دولتی است تا مطمئن شوند شرکت‌های خصوصی قابلیت دفاع از خود در برابر باج‌افزارهای پیچیده و سایر حملات سایبری را دارند.

نظرهای خانم گرنهولم در حالی ابراز شد که حملات باج‌افزاری در هفته‌های اخیر به دلیل حمله به شرکت کلونیال پایپ‌لاین و دیگر مصادیق از جمله حمله علیه اداره پلیس کلانشهر واشینگتن دی‌سی به شدت مورد توجه قرار گرفته‌اند.

مقام‌های ارشد وزارت دادگستری هفته گذشته گفتند حملات باج‌افزاری تحت نظامی جدید طبقه‌بندی خواهند شد که به آنان اجازه می‌دهد با اولویتی مانند حملات تروریستی با آن‌ها برخورد کنند. بنا به راهنماهای جدید، دادستانی‌های ایالات متحده در سراسر کشور باید جزئیات تمام تحقیق‌های فعلی خود درباره حملات باج‌افزاری را با مقام‌های وزارت دادگستری به اشتراک بگذارند.

بزرگ‌ترین تولیدکننده گوشت ایالات متحده نیز هفته گذشته هدف حمله‌ای باج‌افزاری قرار گرفت که منجر به تعطیلی اجباری کارخانه‌های این شرکت در روز سه‌شنبه، ۱ ژوئن، در ایالات متحده شد.

© The Independent