رئیسی وقت اضافه خواست؛ صدا و سیما موافقت کرد

ستاد رئیسی خواستار وقت اضافه برای پاسخگویی رسمی به ادعاهای «کذب» همتی و مهر‌علیزاده شده بود

ساعاتی پس از ارسال نامه نماینده ابراهیم رئیسی به رئیس کمیسیون تبلیغات صدا و سیما و در خواست وقت اضافه برای پاسخگویی به آنچه که «موارد کذب» خوانده شده، صدا و سیما با این درخواست موافقت کرد.

محمد مهدی اسماعیلی در این نامه مدعی شده بود که در جریان مناظره نخست هفت نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، عبدالناصر همتی و محسن مهر علیزاده «افترا‌»‌هایی را علیه رئیسی مطرح کرده‌اند که باید به آنها پاسخ داده شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رئییس کمیسیون تبلیغات سازمان صدا و سیما در پاسخ به این نامه نوشت: «پس از رسیدگی‌های صورت گرفته، اعتراض ستاد انتخاباتی رئیسی وارد دانسته شده و مدت پنج دقیقه زمان جهت پاسخگویی به اظهارات همتی و مهر علیزاده برای رئیسی منظور خواهد شد.»

نماینده رئیسی به مواردی که به گفته او «اتهام کذب» مطرح شده، اشاره نکرده است.

محمود واعظی، رئیس دفتر حسن روحانی، رئیس‌جمهور هم خواستار تعیین وقت در آغاز مناظره دوم برای پاسخگویی به اتهام‌های وارد به دولت شده بود که تا کنون با آن موافقت نشده است.

در جریان مناظره شنبه‌شب به موضوعاتی نظیر میزان تحصیلات ابراهیم رئیسی اشاره شده بود.

همتی در این مناظره گفت که در مقابل پنج نفر و به ریاست ابراهیم رئیسی قرار دارد. او به رئیسی توصیه کرد اول مشکلات قوه قضاییه (رئیسی ریاست قوه قضاییه را بر عهده دارد) را حل کند و بعد به سراغ قوه مجریه برود. همتی گفت که نمایندگان رئیسی او را تهدید می‌کنند و چهار کاندیدای دیگر را کاندیداهای پوششی برای رئیسی عنوان کرد.

کاندیداها در این مناظره به جای ارایه طرح و برنامه‌های خود برای رهایی کشور از بحران‌های متعددی که با آن دست به گریبان است، بیشترین زمان را صرف اتهام‌زنی یا افشاگری علیه یکدیگر کردند. البته هیچ یک از این اتهام‌ها یا «افشاگری»‌ها موارد نبود که در گذشته عنوان نشده باشد یا دیگران از آن بی‌اطلاع باشند.

در نهایت شبکه‌های اجتماعی علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی پست‌هایی در نکوهش این اتهام‌زنی‌ها منتشر کردند و به نظر می‌رسد با توجه به این سیاست، در مناظره بعدی از حجم اتهام‌زنی‌ها و جنگ لفظی کاسته شود.