اسکلت و ضایعات مرغ کمیاب شد

زمانی که قطعه‌بندی مرغ کم شود، اسکلت مرغ هم در بازار کمیاب می‌شود

رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی تهران با اشاره به افزایش تقاضا برای خرید ضایعات مرغ اظهار داشت جوجه و فیله مرغ گران شده و همین مسئله باعث شده مصرف جوجه و فیله کمتر و تقاضا برای اسکلت و سنگدان مرغ رو به افزایش باشد.

به گزارش تجارت نیوز، مهدی یوسف‌‌خانی ضمن تأکید بر اینکه تولید و عرضه مرغ کم شده و همین مسئله قطعه‌بندی مرغ را کم کرده است، افزود در مقاطعی دولت دستور ممنوعیت قطعه‌بندی مرغ را صادر کرد و زمانی که قطعه‌بندی مرغ کم شود، اسکلت مرغ هم در بازار کمیاب می‌شود.

هم اکنون قیمت اسکلت مرغ ۱۵ هزار تومان، پای مرغ ۲۵ هزار تومان و سنگدان مرغ با قیمت ۱۳ هزار تومان هم فروخته می‌شود.

از سال گذشته و در پی افزایش شدید قیمت مرغ و گوشت، اسکلت و ضایعات مرغ وارد سبد غذایی اقشار آسیب‌پذیر شد. به طوری که در برخی از مناطق تهران فروشندگان قیمت اسکلت مرغ را روزانه پشت شیشه فروشگاه‌های اعلام می‌کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دولت تلاش کرد تا با عرضه مرغ به قیمت دولتی این مشکل را حل کند. اما این موضوع به شکل‌گیری صف‌های طولانی خرید مرغ در ایام کرونا منجر شد و معضلی به مشکلات پیشین افزود.
با وجودی که طی چندین ماه گذشته و از پایان سال ۹۹ تاکنون مسئولین دولتی در ایران برای عرضه مرغ وعده داده‌اند، بر اساس گزارش‌ها از ایران صف‌های طولانی برای تهیه مرغ با قیمت «تنظیم بازاری» همچنان ادامه یافته است.

قیمت مرغ در دو فصل گذشته در ایران با نوسانات زیادی رو‌به‌رو بود. بخشی از مشکلات مرغ هم دو نرخی بودن قیمت آن است و مرغ در بازار با دو نرخ دولتی و آزاد پخش می‌شود.

پیش‌تر ایلنا گزارش داد، در حالی که فروشگاه‌ها قیمت مرغ را بر روی شیشه خود ۲۴۵۰۰ تومان اعلام می‌کنند، اما خریداران هنگام مراجعه برای خرید، با قیمتی در حدود ۴ هزار تومان بالاتر مواجه می‌شوند. به نظر می‌رسد این کار برای فرار از مواجهه با مأموران تعزیرات است.

فروشنده‌ها می‌گویند چون مرغ را گران می‌خریم، نمی‌توانیم ارزان‌تر و به قیمت مصوب بفروشیم.

بیشتر از اقتصاد