آیا سید حسن نصرالله به کرونا مبتلا شده بود؟

منابع نزدیک از بهبودی حال دبیر کل حزب‌الله لبنان خبر داده‌اند

پس از سخنرانی سید حسن نصرالله در روز قدس، اخباری مبنی بر ابتلای دبیر کل حزب‌الله به کرونا منتشر شد - AL-MANAR TV / AFP

یکی از مسئولان حزب‌الله لبنان از بهبودی حال سید حسن نصرالله خبر داده و گفته که او به‌زودی «در میان هواداران خود ظاهر خواهد شد.» این در حالی است که در پی شدت یافتن شایعاتی درباره وخامت حال دبیر کل حزب‌الله لبنان در روزهای گذشته گروهی از حامیان نصرالله برای شفای او اقدام به پخش آب و نان رایگان کردند. اما «فیصل شکر» معاون منطقه «بقاع» حزب‌الله، در گفت‌وگو با تسنیم از بهبودی وضعیت دبیر حزب‌الله لبنان خبر داده است.

پس از سخنرانی سید حسن نصرالله در روز قدس که همراه با سرفه‌های شدید او بود، اخباری مبنی بر ابتلای دبیر کل حزب‌الله به کرونا منتشر شد. گمانه‌ها درباره صحت این خبرها در ۲۵ ماه مه در سالروز آزادسازی جنوب لبنان تقویت نیز شد چراکه دبیر کل حزب‌الله لبنان در سخنرانی ویدیویی خود گفت: «بابت عدم حضورم از روز قدس تا به امروز عذرخواهی می‌کنم زیرا از سرفه شدید رنج می‌بردم و صحبت و سخنرانی برایم دشوار بود.»

پس از آن بود که برخی اخبار تائید نشده در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی از احتمال ابتلای رهبر حزب‌الله لبنان به کرونا و وخامت حال او خبر دادند و شبکه خبری روسیا الیوم گزارش داد که حضور سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان در سخنرانی خود به مناسبت روز «مقاومت و آزادی» سؤالاتی را در مورد وضعیت سلامتی وی نزد کاربران شبکه‌های مجازی برانگیخت چراکه وی ضعیف و خسته به نظر می‌رسید و به‌سختی نفس می‌کشید.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گمانه‌زنی‌ها درباره وضعیت جسمانی سید حسن نصرالله در روز دوشنبه دهم خرداد به اوج خود رسید چراکه اخبار تائید نشده‌ای مبنی بر فوت دبیر کل حزب‌الله لبنان در یکی از بیمارستان‌های  بیروت منتشر شد اما یکی از نزدیکان سید حسن نصرالله در گفت‌وگو با خبرگزاری فلسطینی سما ابتلای او را به کرونا تکذیب کرد و گفت که دبیر کل حزب‌الله دچار یک حساسیت بهاری و التهاب ریوی شده و در حال بهبودی است.

«فیصل شکر» معاون منطقه «بقاع» حزب‌الله، نیز با تکذیب شایعات در خصوص ابتلای دبیر کل حزب‌الله به کرونا گفته که او پیشتر نیز از التهاب ریوی رنج می‌برده است. او اخبار غیر رسمی منتشر شده درباره وضعیت نصرالله را «تلاش دشمن برای ایجاد جنگ روانی با هدف قرار دادن طرفداران مقاومت و رهبری آن» دانسته است. 

در روزهای گذشته معاون دبیر کل حزب‌الله لبنان نیز با اعلام اینکه دبیر کل حزب‌الله لبنان در معرض یک عارضه جسمانی قرار گرفته بود گفت که حال کنونی او خوب است.

بیشتر از جهان