ایجاد سِمت تازه برای «شخص دوم مملکت» بعد از کیم جونگ اون

این جایگاه برای این طراحی شده است تا «فشار اداره امور حزب» روی آقای کیم کمتر شود

بسیاری ادعا می‌کردند خواهر کیم جونگ اون، «شخص دوم مملکت بعد از او» است- STR / KCNA VIA KNS / AFP

دستیاران نزدیک به حزب حاکم کره شمالی گفتند همانطور که قوانین بازنگری شده حزب مقرر می‌کند، این کشور برای شخص دوم مملکت بعد از کیم جونگ اون، سمتی جدید ایجاد کرده است.

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی، روز سه‌شنبه، اول ژوئن، گزارش داد که حزب کارگران حاکم در ماه ژانویه تصمیم گرفته‌ است بندی جدید به قوانین بازنگری شده حزب اضافه کند که طی آن، کمیته مرکزی حزب، «دبیر اول را که فرد مسئول بعد از آقای کیم خواهد بود، انتخاب می‌کند.»

این خبرگزاری اعلام کرد که این جایگاه برای این طراحی شده است تا «فشار اداره امور حزب» روی آقای کیم را کمتر کند. جالب اینجا است که او از ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ دبیر اول حزب بوده است.

فرد دوم در قدرت، قادر خواهد بود «جلسات کلیدی حزب به نیابت از رهبر کشور» را اداره کند.

منابع نزدیک به حزب خبر داده‌اند که جو یونگ وان، از دستیاران نزدیک آقای کیم و از اعضای فعلی اداره سیاسی حزب، به سمت دبیر اولی انتخاب شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای جو، یکی از نزدیک‌ترین دستیاران آقای کیم در نظر گرفته می‌‌شود و در نشست ماه ژانویه حزب، تحلیلگران او را فرد شماره ۳ حزب، بعد از آقای کیم و چو ریونگ های، دبیر کمیته فعلی مجمع برتر خلق، معرفی کردند.

ریچل مینیانگ، محقق موسسه «۳۸ نورت» که سازمانی مستقر در ایالات متحده است که وضعیت کره شمالی را زیر نظر دارد، به رویترز گفت: «به نظر می‌رسد این بخشی از روند گسترده‌تری است که کره شمالی به کار بسته است تا بخشی از وظایف کیم جونگ اون و نه اختیارات او را به دیگران محول کند و ساختار رهبری حزب را ساده‌تر کند.»

به گزارش رسانه‌های محلی، در میان سایر اصلاحات بر قوانین حزب، کره شمالی همچنین واژه «سونگون» را از مقدمه قوانین اصلاح شده حزب حذف کرد که به معنی سیاست تقدم ارتش بود. کره شمالی در بخش توضیح وظایف اعضا، عبارتی را هم که مقرر می‌کرد اعضای حزب «باید فعالانه برای تسریع اتحاد سرزمین پدری تلاش کنند» و بر بازسازی اساسی سیاست‌های داخلی اشاره داشت، حذف کرده است.

این در حالی است که بسیاری ادعا می‌کردند کیم یو جونگ، خواهر آقای کیم، «شخص دوم مملکت بعد از او» است، ولی او این عنوان را به طور رسمی دریافت نکرده است.

© The Independent