مسابقات تنیس آزاد فرانسه؛ راجر فدرر دنیس ایستومین را شکست داد

فدرر بعد از شرکت در مسابقات تنیس آزاد استرالیا در سال ۲۰۲۰ به مدت ۱۴ ماه از میادین تنیس غایب بود

راجر فدرر، در دور دوم این مسابقات با آرتور ریندرکنش فرانسوی یا مارتین چیلیچ روبرو خواهد شد - Fabrice COFFRINI / AFP

راجر فدرر روز دوشنبه با خونسردی دنیس ایستومین را در مسابقات تنیس آزاد فرانسه شکست داد تا بعد از ۱۶ ماه به نخستین پیروزی در اولین مسابقه گرند اسلم دست یابد.

آسیب‌دیدگی‌ها و جراحی‌های زانو طی دو فصل گذشته این تنیس‌باز ۳۹ ساله و شماره یک سابق جهان را به ستوه آورده بود و به همین دلیل در انتخاب مسابقات خیلی محتاط بوده است.

فدرر بعد از شرکت در مسابقات تنیس آزاد استرالیا در سال ۲۰۲۰ به مدت ۱۴ ماه از میادین تنیس غایب بود و مارس امسال با شرکت در مسابقات تنیس آزاد قطر به صحنه برگشت.

نبرد روز شنبه این تنیس‌باز سوییسی با ایستومین در رولان گاروس نخستین حضور وی در یک مسابقه مهم بعد از مسابقه نیمه‌نهایی در ملبورن بود. فدرر در این نبرد موفق شد در زمین فیلیپ شاتریه با نتیجه ۴-۶ ۳-۶ به پیروزی برسد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

فدرر که بیست‌ بار در مسابقات معظم تنیس قهرمان شده است اعتراف کرد با توجه به عدم حضور در میادین و شکست هفته پیش در برابر پابلو آندوخار که در مسابقات ژنو رخ داد برای پیروزی در مسابقات پاریس طی دو هفته آینده توقع کمی دارد.

فدرر در عوض روی فصل آینده مسابقات تنیس در زمین چمن تمرکز کرده است اما به هر حال نحوه پیروزی در برابر ایستومین ۳۴ ساله هم برای وی دل‌گرم‌کننده بود زیرا توانست فقط در عرض یک ساعت و ۳۵ دقیقه و بدون امتیاز دادن در مواقعی که سرویس می‌زد حریف را شکست دهد.

فدرر در دور دوم این مسابقات با آرتور ریندرکنش فرانسوی یا مارتین چیلیچ روبرو خواهد شد. این تنیس‌باز سوییسی در بازی نهایی ویمبلدون ۲۰۱۷ و مسابقات تنیس آزاد استرالیا چیلیچ را شکست داده بود.

در سایر مسابقات انفرادی مردان هم دانیل مدودف با شکست دادن آلکساندر بوبلیک در ست‌های پیاپی سرانجام توانست به پیروزی در دور نخست رولان گاروس دست یابد.

مدودف پارسال در فاصله دو نخستین حضور خود در بازی‌های نهایی مسابقات گرند اسلم تنیس یعنی مسابقات تنیس آزاد ایالات متحده و مسابقات تنیس آزاد استرالیا توانسته بود در مسابقات پایانی انجمن تنیس حرفه‌ای به پیروزی برسد.

هر سه این مسابقات در زمین سیمانی انجام می‌شود که تخصص مدودف است در حالی که زمین خاک رس مسابقات تنیس آزاد فرانسه این تنیس‌باز روس را به زحمت می‌اندازد.

البته این تنیس‌باز ۲۵ ساله در روز دوشنبه سرانجام توانست با پیروزی ۳-۶ ۳-۶ ۵-۷ در برابر بوبلیک از دور نخست عبور کند.

© The Independent

بیشتر از تنيس