زندانی هندی: عفو نمی‌خواهم، آزادم نکنید!

مسئولان زندان‌های هند می‌کوشند از تراکم زندانیان بکاهند تا خطر انتقال کووید کمتر شود

آزمایش کرونا از محکومان در یکی از زندان‌های هند - SAM PANTHAKY / AFP

مردی که محکومیتی شش ساله را در زندانی در شمال هند می‌گذراند، حکم عفو خود را رد کرد.

این زندانی به روزنامه ایندین اکسپرس گفت که با توجه به موج فاجعه‌بار دوم شیوع کرونا در هند، جایش در داخل زندان امن‌تر است. مسئولان زندان‌های هند می‌کوشند از تراکم زندانیان بکاهند تا خطر انتقال کووید کمتر شود.

بی‌پی پاندی، مسئول ارشد زندان میروت در ایالت اوتارپرادش، گفت که با درخواست این زندانی که آشیش کومار نام دارد، موافقت شده است و او تا پایان حکمش در زندان خواهد ماند.

هند تا کنون ۲۸ میلیون مورد ابتلا و بیش از ۳۲۹ هزار مورد مرگ بر اثر کرونا گزارش کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای کومار که معلم است، در سال ۲۰۱۵ بازداشت شد. علاوه بر او، ۲۱ زندانی دیگر در ۹ زندان اوتارپرادش هم از پذیرش حکم عفوشان خودداری کردند، چون در بحبوحه همه‌گیری کرونا، زندان را جای امن‌تری می‌دانند.

آناند کومار، مدیرکل سازمان زندان‌های هند، گفت که محکومان ممکن است در بیرون از زندان نتوانند غذای کافی یا امکانات بهداشتی در اختیار داشته باشند.

او گفت: «در زندان وضع سلامت زندانیان مرتبا تحت نظر است. به‌موقع غذا می‌خورند و از ایمنی برخوردارند. محکومان می‌گویند اگر از زندان بروند، برای تامین معاش خود مشکلات زیادی خواهند داشت.»

دیوان عالی هند سه هفته پیش حکم به کاهش تراکم محکومان در زندان‌ها داد. بنا بر این حکم، به دلیل همه‌گیری کرونا، همه زندانیانی که سال گذشته وثیقه گذاشته‌اند یا مشمول عفو شده‌اند، می‌توانند آزاد شوند.

آقای پادنی به ایندین اکسپرس گفت که تا کنون ۴۲ محکوم و ۳۲۶ بازداشتی در انتظار محاکمه، با وثیقه موقت آزاد شده‌اند تا زندان‌ها خلوت‌تر شوند.

بیشتر از جهان