پرویز تناولی، مجموعه فرش خود را به میراث فرهنگی هدیه داد

تناولی ۱۴۰۸ اثردستباف روستایی و عشایری به وزارت میراث، گردشگری و صنایع‌دستی اهدا کرد

این آثار قرار است در موزه‌ای به نام تناولی در مجموعه نصیرالملک شیراز به صورت دائمی به نمایش گذاشته شود- میراث آریا

به گفته معاون میراث «مجموعه دستباف‌های عشایری و روستایی ایران، اهدایی پرویز تناولی به وزارت میراث، گردشگری و صنایع‌دستی در موزه‌ای به نام او در مجموعه نصیرالملک شیراز به شکل دائمی به نمایش گذاشته می‌شود.»

محمدحسن طالبیان در مراسم رونمایی از این آثار گفت پرویز تناولی هنرمند مجسمه‌ساز، مجموعه‌ای از هزار و ۴۰۸ مجموعه دستبافت عشایری و روستایی که در طول ۶۵ سال حضور در ایران از عشایر مناطق مختلف جمع‌آوری کرده بود را به وزارت میراث، گردشگری و صنایع‌دستی اهدا کرد.

این آثار قرار است در موزه‌ای به نام تناولی در مجموعه نصیرالملک شیراز به صورت دائمی به نمایش گذاشته شود. همچنین ۹ قطعه از این مجموعه نیز به‌طور امانی در اختیار موزه فرش ایران قرار خواهد گرفت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

از ۸۸ اثر این مجموعه با حضور تندیس تناولی، دختر پرویز تناولی، پریسا بیضایی، مدیر موزه فرش ایران و محمدرضا کارگر مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول تاریخی در طبقه دوم موزه ملی فرش ایران رونمایی شد.

در این مراسم، طالبیان با تشکر از دکتر مونسان برای اختصاص مکانی برای راه‌اندازی موزه استاد پرویز تناولی در شیراز، گفت: «۱۴۰۸ اثری که استاد تناولی به وزارت میراث، گردشگری و صنایع‌دستی اهدا کردند، ما به‌دقت ثبت و ضبط خواهیم کرد و اداره کل موزه‌ها و اموال منقول تاریخی در سامانه جام قرار خواهد داد.»

به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی مربوط به همه‌گیری کرونا، فعلاً امکان بازدید حضوری از این مجموعه وجود ندارد.

بیشتر از فرهنگ و هنر