مشاور سابق ترامپ دعوای حقوقی را باخت

جیسون میلر پس از رد شکایتش، باید ۴۲ هزار دلار بابت هزینه دادرسی بپردازد

جیسون میلر، سخنگوی سابق دونالد ترامپ- Eduardo Munoz Alvarez / AFP

پس از آن که پرونده شکایت یک سخنگوی سابق دونالد ترامپ علیه یک رسانه در دادگاه تجدیدنظر رد شد، یک قاضی فدراال ایالات متحده حکم داد که او باید ۴۲ هزار دلار بابت هزینه‌های حقوقی پرداخت کند.

طبق حکمی به تاریخ ۱۸ مه، دادگاه منطقه‌ای آمریکا، جیسون میلر، که قبلا در تیم ارتباطات عمومی کمپین ترامپ کار می‌کرد، ملزم به پرداخت هزینه‌های پرونده «گیزمودو مدیا» است.

پیشتر، آقای میلر کوشیده بود از وبسایت «اسپلینتر نیوز» که یکی از نام‌نماهای تجاری تحت مالکیت شرکت گیزموندو است، شکایت کند و خسارت ۱۰۰ میلیون دلاری بگیرد. دلیل آن شکایت، انتشار گزارشی در سال ۲۰۱۸ در وبسایت فوق بود با این عنوان:‌ «اسناد دادگاه حاکی است ‌که کارمند سابق ترامپ به یک زن  باردار قرص سقط‌جنین خورانده است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گزارش، درباره جزئیات اسناد دادگاهی بود که ای.جی دلگادو، همسر سابق میلر(که در جریان کمپین سال ۲۰۱۶ با او آشنا شده بود) ارائه کرده بود. آن اسناد حاوی اتهاماتی بود مبنی بر این که آقای میلر به زنی که با او ارتباط برقرار کرده بود، بدون آگاهی آن زن، قرص سقط جنین داده بود.

آقای میلر در آن زمان اتهام‌ها را رد کرد و گفت: «این اتهامات کذب، اعتباری ندارند.»

او در بیانیه‌ای که در توییتر منتشر کرد، نوشت:‌ «نام خود را در این ماجرا پاکیزه خواهم کرد و خانم دلگاتو، وبسایت اسپلینتر، و هر فرد دیگری را که در این دروغ‌پراکنی دست داشته است، از نظر حقوقی پاسخگو خواهم کرد.»

شکایت افرا اولین بار در سال ۲۰۱۹ رد شد. در آن زمان، دادگاه گزارش حاوی اسناد دادگاه را دقیق تشخیص داد. حکم دادگاه تجدیدنظر اخیر را راجر سولنبرگر، گزارشگر نشریه دیلی‌بیست، در توییتر منتشر کرد:

«قاضی دادگاه منطقه‌ای به جیسون میلر دستور داده تا برای پوشش هزینه‌های حقوقی شکایت افترای صد میلیون‌ دلاری خود، حدود ۴۲ هزار دلار به شرکت گیزمودو پرداخت کند. قاضی تایید کرده است که ادعای گیزمودو دقیق بوده و میلر داروی سقط جنین را در آبمیوه زن ریخته بود.»

 

© The Independent

بیشتر از جهان