پایان فصل بدون جام برای رئال، اتلتیکومادرید قهرمان لالیگا شد

دیه گوسیمئونه در جایگاه مربی برای دومین بار موفق شد به همراه اتلتیکومادرید، قهرمان لالیگا شود

جشن قهرمانی تیم فوتبال اتلتیکومادرید - CESAR MANSO / AFP

این فصل از رقابت‌های فوتبال در سراسر دنیا، متفاوت از سال‌های دیگر برگزار شد و مشخص نبودن قهرمان تا هفته‌های پایانی، جذابیت این رقابت‌ها را بیشتر کرد. بدون شک، روز پایانی رقابت‌های لالیگای اسپانیا یکی از دیدنی‌ترین آن‌ها بود؛ جایی که دو تیم همشهری رئال مادرید و اتلتیکو مادرید بر سر به دست آوردن عنوان قهرمانی با یکدیگر رقابت نزدیکی داشتند و اختلاف دو امتیازی آن‌ها، رقابت را حساستر کرده بود.

اتلتیکومادرید جدا از هر نتیجه‌ای که رئال در بازی مقابل حریفش کسب می‌کرد، می‌توانست با یک پیروزی قهرمانی را از آن خود کند. همین موضوع باعث شد تا بازی هر دو تیم مقابل حریفانشان، کمی متفاوت آغاز شود.

نکته مثبت برای تیم فوتبال رئال این بود که آن‌ها در بازی آخر میزبان بودند؛ هرچند مقابل تیم قدرتمند ویا رئال قرار گرفته بودند که روز چهارشنبه در فینال لیگ اروپا به مصاف منچستریونایتد خواهد رفت.

رئال، برخلاف جریان بازی، در نیمه نخست گل اول را دریافت کرد و می‌دانست که با قبول شکست هیچ راهی برای قهرمانی نخواهد داشت. زیدان، با این که در این مسابقه به پیروزی احتیاج داشت، اما ترجیح داد تا راموس، کاپیتان خود را در ترکیب اولیه تیم نداشته باشد؛ این در حالی است که حضور او از ابتدا، می‌توانست روحیه جنگندگی تیم را افزایش دهد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نبودن تونی کروس در میانه میدان هم برای رئالی‌ها یک ضربه بزرگ بود و ایجاد موقعیت‌های گلزنی را برای این تیم دشوار کرده بود. نیمه نخست با همان تک گل تیم میهمان به پایان رسید.

در ابتدای نیمه دوم، زیدان تعویض‌های زیادی انجام داد. او با آوردن ایسکو، ناچو، مارسلو و رودریگو، تیم را هجومی‌تر کرد و آن‌ها با حملات بسیار، سرانجام موفق شدند در دقیقه ۸۷ با ضربه بنزما به گل برسند. بنزما در دقیقه ۵۵ نیز موفق به زدن گل شده بود اما آن گل، به دلیل آفساید مردود اعلام شد.

رئال می‌دانست تساوی در این مسابقه برای آن‌ها کافی نیست و فقط پیروزی می‌تواند برای آن‌ها  کارساز باشد؛ آن هم در صورتی که اتلتیکو نیز بازی خود را واگذار کند. لوکا مودریچ در دقایق پایانی بازی مقابل ویا رئال موفق شد گل دوم تیمش را هم به ثمر برساند اما خبرهایی که از بازی رقیب می‌رسید این‌گونه بود که اتلتیکو هم بازی یک بر صفر باخته مقابل وایا دولید را با درخشش لوییس سوارز، دو بر یک پیش افتاده است و در آستانه قهرمانی قرار دارد و  پیروزی رئال در این مسابقه هیچ اثری نخواهد داشت.

رئال مادرید پیروزی تلخی را تجربه کرد و فصل را حتی بدون به دست آوردن یک جام و عنوان قهرمانی، به پایان رساند. اتلتیکو در این فصل از رقابت‌ها بسیار بهتر از رئال و بارسا ظاهر شد و به مدت شش ماه توانست صدر جدول را در اختیار داشته باشد؛ چیزی که هیچ زمانی، از دیگر تیم‌ها در لالیگا آن را شاهد نبودیم.

دیه گوسیمئونه در جایگاه مربی برای دومین بار موفق شد به همراه اتلتیکومادرید، قهرمان لالیگا شود. اما به نظر می‌رسد خوشحال‌ترین فرد در این جمع، سوارز اروگوئه‌ای باشد که با درخشش در تیم اتلتیکومادرید در این فصل از رقابت‌ها، یکی از ارکان اصلی قهرمانی این تیم به شمار می‌رفت. او توانست لیاقت‌ خود را به سران باشگاه بارسلونا که او را به راحتی کنار گذاشتند، ثابت کند.

تیم فوتبال بارسلونا هم که دیگر شانسی برای قهرمانی در این فصل از رقابت‌ها نداشت، موفق شد تیم فوتبال ایبار را با تک گل گریزمن شکست دهد و به رده سوم جدول بسنده کند. لیونل مسی در این بازی در ترکیب تیم حضور نداشت و فصل را با ۳۰ گل زده به پایان رساند و عنوان «ال پی چی چی» را که به برترین گلزن این رقابت‌ها داده می‌شود، از آن خود کرد.

ماندن زیدان، سرمربی تیم فوتبال رئال، در این تیم که این روزها تیتر خبرها هم هست، کماکان مبهم است و به نظر می‌رسد که او در یکی دو روز آینده، جلسه‌ای با سران باشگاه رئال خواهد داشت و در این مورد تصمیم خواهد گرفت. بدون شک هواداران پرطرفدار رئال خواهان ماندن او در این تیم هستند و شاید جذب بازیکنان نامدار و کنار گذاشتن بازیکنان مسن، راهی برای نگه داشتن او در این تیم باشد. در صورت جدا شدن زیدان از رئال، از رائول گونزالس و آلگری برای جانشینی او نام برده می‌شود .

بیشتر از فوتبال