هشدار فرمانده سنتکام درباره افزایش حملات پهپادی نیروهای مورد حمایت ایران در عراق

ژنرال مک‌کنزی: یافتن راه‌های بهتر برای مقابله با پهپادهای مسلح در صدر اولویت‌های ایالات متحده است

ژنرال فرانک مک‌کنزی رئیس سنتکام، فرماندهی مرکز ارتش آمریکا در خاورمیانه- Chip Somodevilla/Getty Images/AFP

یک ماه پس از آن که نیروهای آمریکایی مستقر در یک پایگاه نظامی در عراق هدف حمله پهپادی قرار گرفتند، رئیس سنتکام، فرماندهی مرکز ارتش آمریکا در خاورمیانه، می‌گوید یافتن راه‌های بهتر برای مقابله با پهپادهای مسلح در صدر اولویت‌های ایالات متحده است.

به گزارش خبرگزاری اسوشیتدپرس، ژنرال فرانک مک‌کنزی روز شنبه به خبرنگاران همراه خود در هواپیما در مسیر بازگشت از عراق گفت که استفاده گروه‌های شبه‌نظامی مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران از پهپادهای کوچک در سال‌های آینده افزایش خواهد یافت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

فرمانده سنتکام روز پنجشنبه به عراق رفته بود، اما خبرنگاران همراه او به دلایل امنیتی اجازه نداشتند تا زمانی که او از منطقه خارج نشده است، درباره آن سفر گزارش دهند.

به گفته ژنرال مک‌کنزی، ایالات متحده در تلاش است مشکلات فنی کنونی برای شناسایی و رهگیری این پهپادهای کوچک را، که ارزان قیمت هستند و به سادگی می‌توان آنها را خریداری کرد، برطرف کند و راه‌های مقابله با حملات هوایی با استفاده از این پهپادها را تقویت کند.

قطع ارتباط مخابراتی پهپاد با دستگاه هدایت کننده آن، تقویت حسگرهای رادار به منظور رصد فوری پهپاد هنگام نزدیک شدن به محل، و یافتن یک راه مؤثر الکترونیکی برای فرود آوردن پهپاد به زمین، از جمله مواردی است که ارتش آمریکا در حال مطالعه بر روی آنهاست.

پایگاه‌های نظامی در عراق که میزبان نیروهای آمریکایی هستند، در ماه‌های اخیر چند بار هدف حملات هوایی قرار گرفته‌اند و هیچ گروهی مسئولیت آنها را نپذیرفته است، اما آمریکا شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران را مسئول می‌داند. ایران خواستار خروج نظامیان آمریکا از منطقه است.