باربارا پراوی؛ شرکت کننده ایرانی‌تبار یوروویژن امسال

پراوی نوه دختری حسین زنده رودی نقاش برجسته ایرانی است

باربارا پراوی، نوه یک خانواده هنرمند ایرانی، صرب، قرار بود وکیل شود اما با دنبال کردن رویایی، امسال با پرچم فرانسه، نماینده این کشور در مسابقات یوروویژن است تا با صدایی که همه را به یاد ادیت پیاف و ژاک برل می‌اندازد، بخواند و شاید بعد از نزدیک به یک قرن جایزه اول این رقابت‌های موسیقی را به فرانسه ببرد.

البته این اولین حضور او در این مسابقات نیست. در سال ۲۰۲۰ و ۲۰۱۹ او در ساخت دو آهنگ دیگر هم به‌عنوان شاعر مشارکت داشت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تبار خانوادگی برای او اهمیت دارد. پراوی نوه دختری حسین زنده رودی نقاش برجسته ایرانی است. آن‌طور که در مصاحبه‌هایش می‌گوید علاقه‌اش بیشتر به شعر ایرانی است اما دستی هم در نقاشی دارد. او نام هنری خودش را هم به احترام پدربزرگ صربش انتخاب کرد. به نظر می‌رسد که اگر همین راهی که آمده را ادامه بدهد، فهرست افتخاراتی به پروپیمانی پدربزرگش خواهد داشت.

پراوی ۲۸ ساله علاوه بر خوانندگی، در نوشتن متن و شاعری هم‌ سابقه دارد و برای خوانندگان دیگر هم ترانه سروده است. یکی از برجسته‌ترین هنرمندانی که باربارا با آن‌ها همکاری کرده است، فلورنت پاگنی است. فلورنت در طول فعالیت گسترده خود بیش از ۱۰ میلیون رکورد فروخته است و به یکی از پرفروش‌ترین هنرمندان فرانسه تبدیل‌شده است. علاوه بر آن در یک مجموعه تلویزیونی هم ‌بازی کرده است.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Barbara Pravi (@babpravi)

پراوی آشکارا از مواضع فمنیسیتی خودش و زن‌ستیزی در صنعت موسیقی صحبت می‌کند. او در گفتگو با «ما موزیکاله» درباره فشاری که از سوی تهیه‌کنندگان روی خوانندگان زنان جوان است سخن گفت و عنوان کرد «آن‌ها می‌خواستند من لولیتا کوچولو باشم.» او هر سال در روز جهانی زن در ۸ مارس موسیقی جدیدی منتشر می‌کند.

مسابقه یوروویژن امسال که در روتردام هلند در حال برگزاری است، ۳۹ شرکت‌کننده دارد. اجرای نماینده فرانسه دیروز بود و در چند روز آینده فهرست راه‌یافتگان به بخش نهایی مشخص خواهد شد. هرچند فرانسه یکی از کشورهایی است که مستقیم به بخش نهایی وارد شد.

بیشتر از موسیقی