اجرای آتش‌بس بین حماس و اسرائیل؛ جشن خیابانی فلسطینی‌ها

اسرائیل و حماس آماده عکس‌العمل در صورت نقض آتش‌بس از سوی طرف مقابل هستند

در دقایق باقی‌مانده تا اجرای آتش‌بس، حمله‌های راکتی گروه‌های فلسطینی ادامه داشت و اسرائیل نیز دست‌کم یک حمله هوایی انجام داد- REUTERS/Mohammed Salem 

با اجرای آتش‌بس بین حماس و اسرائیل از ساعت ۲ بامداد جمعه به وقت محلی، فلسطینی‌ها که ۱۱ روز گذشته را در کابوس جنگ سپری کرده بودند، برای جشن و پایکوبی به خیابان‌ها آمدند.

همزمان از بلندگوهای مساجد پیام «پیروزی مقاومت» پخش می‌شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش رویترز، در دقایق باقی‌مانده تا اجرای آتش‌بس، حمله‌های راکتی گروه‌های فلسطینی ادامه داشت و اسرائیل نیز دست‌کم یک حمله هوایی انجام داد. همزمان با اجرای آتش‌بس حماس ویدیویی را منتشر کرد که شبه نظامیان مسلح را در جریان نبرد «شمشیر قدس» در تونل‌های زیرزمینی نشان می‌دهد.

این خبرگزاری بریتانیایی می‌افزاید که اسرائیل و حماس آماده عکس‌العمل در صورت نقض آتش‌بس از سوی طرف مقابل هستند. قاهره نیز اعلام کرده که دو هیات را برای نظارت بر اجرای آتش‌بس اعزام می‌کند. مصر در شکل‌گیری آتش‌بس نقش مهمی ایفا کرد. جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا از برقراری آتش‌بس استقبال کرده است. 

پادشاه اردن نیز در پیامی توییتری از گفت‌و‌گو با کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا و تاکید بر لزوم پایان دادن به درگیری‌ها و برقراری صلح و همکاری برای اطمینان از ثبات منطقه خبر داد.

دور جدید درگیری‌ها بین اسرائیل و حماس ۱۲ روز قبل (۱۰ می)، آغاز شد.

در جریان این درگیری‌ها هزاران راکت و موشک شلیک شد.

تعداد کشته‌ها تا کنون ۲۳۲ فلسطینی و ۱۲ نفر در اسرائیل گزارش شده است. ۱۹۰۰ نفر نیز در جریان حمله‌های هوایی اسرائیل مجروح شدند و صدها نفر نیز بر اثر حمله‌های راکتی گروه‌های فلسطینی در اسرائیل زخمی شدند.

بیشتر از جهان