ادامه حملات اسرائیل و حماس با وجود احتمال اعلام آتش‌بس

نتانیاهو: پهپاد مسلحی که ارتش اسرائیل روز سه‌شنبه ساقط کرد ایرانی بود

شهر غزه و روستاهای دیر البلح و خان یونس در ساعات ابتدایی روز پنجشنبه هدف حملات هوایی نیروهای اسرائیلی قرار گرفتند-SAID KHATIB / AFP

با وجود تشدید تلاش‌های بین‌المللی برای توقف درگیری‌ها میان اسرائیل و حماس و احتمال اعلام آتش‌بس در روز جمعه، اسرائیل همچنان به حمله به نوار غزه ادامه می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، شهر غزه و روستاهای دیر البلح و خان یونس در ساعات ابتدایی روز پنجشنبه هدف حملات هوایی نیروهای اسرائیلی قرار گرفتند.

بنا بر اعلام ارتش اسرائیل، علاوه بر زیرساخت‌های نظامی و انبارهای سلاح حماس، به خانه‌های دست‌کم چهار فرمانده این گروه در خان یونس و رفح، حمله شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، در یازدهمین روز این درگیری‌ها، گروه فلسطینی حماس پس از یک وقفه هشت ساعته، حملات راکتی به اسرائیل را از سر گرفتند. این در حالی است که شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل از آغاز آتش‌بس در روز جمعه خبر داده و یک مقام حماس هم گفته است که انتظار دارد آتش‌بس ظرف یکی دو روز آینده اجرا شود.

در همین حال، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، در دیدار با هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان، به نقش ایران در حملات اخیر فلسطینی‌ها به اسرائیل اشاره کرد. به گزارش روزنامه ها آرتص، نتانیاهو در این دیدار که روز پنجشنبه انجام شد، بقایای یک پهپاد مسلح را که ارتش اسرائیل روز سه‌شنبه ساقط کرده، به هایکو ماس نشان داده است.

روزنامه جروزالم پست به نقل از بنیامین نتانیاهو نوشت که «این پهپاد که از طریق آسمان سوریه یا عراق به سمت اسرائیل آمده، ایرانی بوده است.»

هاآرتص همچنین از قول منابع آگاه گزارش داد که هنوز برای آتش‌بس، تفاهمی صورت نگرفته است و کابینه دفاعی اسرائیل امروز به این منظور تشکیل جلسه خواهد داد. به گفته یکی از منابع این روزنامه اسرائیلی که هویت او فاش نشده است، نتانیاهو احتمالا در این جلسه پیشنهاد آتش‌بس یک جانبه را برای کسب تایید کابینه مطرح خواهد کرد.

جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات‌متحده، پیش‌تر در گفت‌وگو با نخست‌وزیر اسرائیل، آتش‌بس فوری را خواستار شده بود.