جام حذفی، تنها جولانگاه استقلال

تیم‌های لیگ برتری پرسپولیس، استقلال، سپاهان، گل‌ گهر، آلومینیوم و فولاد صعود کردند

حساس‌ترین بازی، شامگاه چهارشنبه به میزبانی استقلال برگزار شد- عکس: باشگاه استقلال

با انجام سه بازی از مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی فوتبال ایران، هشت تیم صعودکننده به مرحله یک چهارم نهایی این بازی‌ها مشخص شدند و پس از قرعه‌کشی میان تیم‌های حاضر، برنامه‌ بازی‌ها و اسامی تیم‌های میزبان اعلام خواهد شد. به نظر می‌رسد بر اساس روال موجود، تیم‌هایی که در مرحله گذشته میزبان بوده‌اند، در مرحله یک‌چهارم برای میزبانی شانس کمتری خواهند داشت.

در پایان مرحله یک هشتم، شش تیم پرسپولیس، استقلال، سپاهان، گل‌ گهر، آلومینیوم و فولاد از جمع تیم‌های لیگ برتری حاضر در جام حذفی، به همراه ملوان انزلی و خیبر خرم‌آباد از لیگ دسته ا‌ول فوتبال ایران، به مرحله یک چهارم نهایی راه یافتند و از آنجا که شش تیم بالای جدولی لیگ برتر، اینجا هم مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند، باید گفت که قهرمانی در جام حذفی برای هیچ تیمی به آسانی به دست نخواهد آمد.

حساس‌ترین بازی، شامگاه چهارشنبه به میزبانی استقلال برگزار شد و با پیروزی دشوار این تیم مقابل ذوب‌آهن استقلال به پایان رسید. استقلال که در هفته بیست‌ودوم لیگ برتر از ذوب‌آهن اصفهان شکست خورد بود، بازی دوباره در جام حذفی مقابل این تیم را نبردی انتقامی و البته میدانی برای بقا در جدول مسابقات جام حذفی می‌دانست.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پس از ناامیدی استقلال از قهرمانی در لیگ برتر، جام حذفی تنها جولانگاه استقلال در این فصل است. این دیدار در واقع برای فرهاد مجیدی، سرمربی استقلال هم مسابقه‌ای سرنوشت‌ساز بود. استقلال که پس از دو شکست مقابل ذوب‌آهن و پرسپولیس، دیگر شانسی برای قهرمانی در لیگ برتر ندارد، قهرمانی در جام حذفی را هدف اول خود می‌داند و شکست مقابل ذوب‌آهن و حذف از این جام می‌توانست آینده کاری مجیدی در استقلال را متزلزل کند.

نیمه اول دیدار این دو تیم با سخت‌کوشی دو طرف برای کنترل میانه میدان توأم بود و گلی در بر نداشت؛ اما نیاز به پیروزی، جریان بازی را از همان آغاز نیمه دوم دگرگون کرد. استقلال در دقیقه ۵۵ روی پاس مهدی قایدی و ضربه فرشید اسماعیلی، به گل اول رسید اما این برتری هشت دقیقه بیشتر دوام نداشت و ذوب‌آهن از اشتباه حسین حسینی، دروازه‌بان استقلال، در مهار یک توپ سود برد و دارکو بیدوف، گل تساوی را زد.

استقلال با وجود دریافت این گل، تمرکز خود را از دست نداد و سه دقیقه بعد به گل دوم رسید که در این گل نیز هنرنمایی قایدی و پرش او از روی توپ، بار دیگر شانس گلزنی را برای فرشید اسماعیلی فراهم کرد تا استقلال به برتری برسد. این نتیجه تا پایان بازی حفظ شد.

در تحلیل مسائل فنی استقلال در چند بازی اخیر باید به تغییر سیستم بازی این تیم و استفاده از آرایش ۲-۵-۳ اشاره کرد که ارتقای کیفی بازی این تیم و استحکام دفاعی بیشتر آن را در پی داشته است. اگرچه این تغییرات کمی دیر انجام گرفت اما نشان می‌دهد که سرمربی استقلال توانایی‌ بازیکنان و مشکلات فنی تیم را به خوبی شناسایی کرده است.

به زودی یک مربی ایتالیایی که نامش هنوز اعلام نشده است، به عنوان مشاور فرهاد مجیدی در استقلال کار خود را آغاز می‌کند. بعد از جدایی فراز کمالوند، استقلال در نظر دارد کادر فنی خود را تکمیل کند. این تیم در ادامه جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا، مسیر سختی پیش رو دارد که شاید مربی ایتالیایی بتواند به مجیدی در این راه کمک کند.

نیمکت تراکتور هنوز می‌لرزد

در دو بازی دیگر که همزمان در شهرهای اراک و شیراز برگزار شد، تیم آلومینیوم مقابل تراکتور تبریز به پیروزی رسید و فولاد اهواز هم که مهمان تیم قشقایی بود، با پیروزی دو بر یک، از شیراز به خانه بازگشت.

شکست تراکتور مقابل آلومینیوم اراک و حذف نماینده تبریز، پس‌لرزه‌های سنگینی داشت. رسول خطیبی، سرمربی تراکتور، که همین چند هفته پیش هدایت این تیم را برعهده گرفت، در پایان بازی از بازیکنان خداحافظی کرد و با اعلام خبر استعفای خود، جدا از تیم، شهر اراک را ترک کرد.

با وجودی که استعفا یا اخراج، سرنوشت محتوم مربیان تیم تراکتور است، تصمیم مدیران باشگاه تراکتور درباره خطیبی هنوز مورد تایید یا توافق قرار نگرفته چرا که او هنوز استعفای خود را به طور رسمی به هیئت‌مدیره تحویل نداده است؛ اما هر چه هست بار دیگر جدایی‌های سریالی از نیمکت بی‌ثبات تراکتور تکرار شده است؛ چیزی که فوتبال تبریز در سال‌های گذشته به شدت از آن صدمه دیده است و گویا همچنان پایانی بر آن متصور نیست.

بیشتر از ورزش