داریوش اقبالی در آلبوم جدید خود از «دروغ» می‌گوید

«توهم دانایی دامن برخی فعالان سیاسی را گرفته است» 

داریوش، اقبالی خواننده مشهور از انتشار جدیدترین آلبوم خود در بهار امسال خبر داد و گفت: «یکی از ترانه‌های این آلبوم به نام «دروغ» تصویری از شرایط امروز ایران ارائه می‌دهد. او که در ماه‌های گذشته به کارزار «نه به جمهوری اسلامی» پیوسته تنها راه ریشه‌کن کردن دردهای مشترک را در همبستگی می‌داند به‌شرط اینکه با پذیرش اشتباهاتمان و کنار گذاشتن غرور و منیت، برای رسیدن به ایران آگاه و آزاد در کنار هم قرار بگیریم. 

ابی، فرامرز اصلانی، گوگوش، سندی، مرتضی برجسته، ستار و حمید طالب‌زاده از دیگر هنرمندانی هستند که به این کمپین پیوسته‌اند. کارزاری که توسط گروه‌های مختلفی در داخل و خارج ایران مورد حمایت قرار گرفته است و در بیانیه آن آمده‌ است: «این صدای مردمی است که عزم جزم کرده‌اند تا بساط جمهوری اسلامی، این مانع اصلی دستیابی به آزادی، رفاه، دموکراسی، پیشرفت و حقوق بشر را برچینند»

داریوش اقبالی، بنیان‌گذار بنیاد آینه در گفت‌وگو با برنامه «از دور از نزدیک» رسانه آینه همبستگی برای نجات ایران را مهم‌ترین هدف کمپین «نه به جمهوری اسلامی» دانسته و می‌گوید: « اگر مملکتی که به تاراج رفته زبان داشت و صحبت می‌کرد، حتما می‌گفت که به انسان‌های خردمند، با شعور و عاشق نیاز دارد.»
او نخستین گام برای نجات ایران را در این می‌داند که ما بپذیریم آدم‌ها متفاوت هستند اما باوجود همه تفاوت‌ها می‌توانیم در کنار هم قرار بگیریم تا دردهای مشترک را ریشه‌کن کنیم.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

داریوش با اشاره به وضعیت کنونی ایران می‌گوید: «سال‌هاست که مردم داخل کشور در حال غرق شدن هستند و خارج‌نشین‌ها کنار ساحل ایستاده‌اند و درباره راه‌ نجات آن‌ها با هم بحث می‌کنند. درحالی‌که مردم داخل کشور چشم‌انتظار همبستگی مردم خارج‌نشین هستند ولی وقتی می‌بینند میان فعالان سیاسی خارج از کشور نفاق و دو دستگی وجود دارد نا امید می‌شوند.»

او با انتقاد از عملکرد و رفتار برخی فعالان سیاسی می‌گوید: «توهم دانایی دامن برخی از فعالان سیاسی را گرفته ولی آن‌ها زمانی موفق می‌شوند که اولین قدم را بپذیرند و به شکست‌ خود در ۴۲ سال گذشته اعتراف کنند، چراکه تاریخ از آن‌ها یاد خواهد کرد.» 

داریوش اقبالی تنها راه نجات ایران را در این می‌داند که روحیه کار جمعی و همبستگی را در خود تقویت کنیم چراکه در تمام ۴۲ سال گذشته تفرقه داشتیم و نتیجه جز شکست چیزی نبود. یکجایی باید کنار هم بایستیم و برای نجات آن سرزمین تلاش کنیم. او می‌گوید: «فعالان سیاسی باید با کنار گذاشتن منیت و غرور خود به این جمله ایمان بیاورند همه با هم باشیم نه همه با من باشید.» 

او از ۴۲ سال گذشته به‌عنوان سال‌های سخت برای مردم داخل و خارج یاد می‌کند که همه از درد مشترک رنج بردند و پیشنهادش به فعالان سیاسی این است که با علم به اینکه جمهوری اسلامی چه ترفندهایی دارد، باید برنامه‌ریزی‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت داشته باشند. او الگوبرداری از نمونه‌های موفق دنیا را یکی از راهکارها می‌داند و می‌گوید: «می‌توانیم از کشورهایی که با همبستگی، به استقلال و آزادی رسیدند الگوبرداری کنیم. ارزش و قدر واژه همبستگی را بدانیم، مسئولیت‌پذیر باشیم و بنیادی و ریشه‌ای عمل کنیم.» 

داریوش اقبالی در این گفت‌وگو از انتشار جدیدترین آلبوم موسیقی خود خبر داد که یکی از ترانه‌های آن به نام «دروغ» تصویری از وضعیت کنونی ایران ارائه می‌دهد و یکی از ابیات آن این است: «تشخیص گرگ‌ها چقدر سخت می‌شود/ وقتی‌که حضرت چوپان دروغگوست» 

داریوش اقبالی خواننده و مؤسس بنیاد آینه (متعلق به خود او است) یکی از هنرمندانی است که همواره در حوزه‌های اجتماعی و سیاسی فعالیت داشته و در ماه‌های اخیر به کارزار «نه به جمهوری اسلامی» پیوسته و با پیشنهاد او شعار «آری به همبستگی» به شعار قبلی اضافه شده است.

بیشتر از موسیقی