رد پیشنهاد مدیرعامل اسپاتیفای برای خرید آرسنال از سوی مالکان باشگاه

پیشنهاد دنیل اک، مدیرعامل اسپاتیفای، مالکان آرسنال را برای فروش باشگاه قانع نکرد

دنیل اک، مدیرعامل شرکت اسپاتیفای- TORU YAMANAKA / AFP

دنیل اک، مدیرعامل شرکت اسپاتیفای با انتشار متنی در حساب توییتر خود خبر داد که پیشنهادش برای خرید باشگاه آرسنال انگلیس از طرف مالکان این باشگاه فوتبال قدیمی شهر لندن پذیرفته نشده است.

مدیرعامل شرکت اسپاتیفای، سرویس پخش موسیقی، در توئیتر خود نوشت که به تازگی پیشنهادی برای خریدن باشگاه آرسنال ارائه کرده است که این پیشنهاد با مخالفت مالکان کنونی این باشگاه همراه شده است. 

مدیرعامل شرکت اسپاتیفای در متن توئیتری خود نوشت: «امروز گزارش‌های نادرستی منتشر شد مبنی بر این که من پیشنهادی برای (خریدن) باشگاه آرسنال ارائه نکردم. به نظرم اصلاح کردن این خبر اهمیت دارد. این هفته پیشنهادی برای جاش کرونکه و شرکای آن‌ها فرستاده شد که شامل مالکیت هواداری، داشتن نماینده هواداران در هیئت مدیره و حق نظر برای هواداران بود. پاسخ آن‌ها این بود که به این پول نیاز ندارند. من به تصمیم آن‌ها احترام می گذارم ولی اگر نظرشان عوض شود، علاقه من پا بر جا خواهد بود.» 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

برخی رسانه‌های بریتانیایی ارزش این پیشنهاد را ۱.۸ میلیارد پوند تخمین زده بودند. پیشنهاد خرید باشگاه آرسنال پس از آن مطرح شد که این باشگاه از طرح سوپرلیگ اروپا کنار کشید. آرسنال یکی از شش باشگاهی بود که توافق برگزاری این لیگ جنجالی را در تاریخ ۱۸ آوریل امضا کرد، اما چند روز بعد این کار را «اشتباه» خواند. در آن زمان بسیاری از هواداران معترض آرسنال واکنش‌های تندی علیه جاش کرونکه، رئیس و مالک باشگاه آرسنال سر دادند. 

ارزش خالص دارایی‌های دنیل اک،  ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار برآورد شده و او سهام‌دار ارشد شرکت خدمات پخش زنده موسیقی اسپاتیفای است. دنیل اک روز ۲۳ آوریل با نوشتن توئیتی از علاقه‌اش به خریدن باشگاه ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلاری آرسنال نوشته بود و اندکی بعد هم روزنامه تلگراف از قصد او برای چنین خریدی خبر داده بود.

در پیام توییتری او آمده بود: «از بچگی و از وقتی که به یاد دارم هوادار آرسنال بوده‌ام و اگر شرکت ورزشی و تفریحی کرونکه قصد داشته باشد آرسنال را بفروشد حاضرم وارد میدان شوم.»

اسپاتیفای از زمان آغاز به کارش تا به‌ امروز رشد چشم‌گیری داشته است. شمار کاربران ماهانه این شرکت در سال ۲۰۱۰ میلادی ۲۰ میلیون نفر بود که در آوریل ۲۰۱۹ به ۲۱۷ میلیون کاربر رسید. 

بیشتر از فوتبال