امتناع کارفرمای آمریکایی از استخدام کارگران واکسینه نشده

کارگران به طور گسترده تشویق می‌شوند که واکسن بزنند

تا به امروز اکثر شرکت‌ها به‌جای اجبار به واکسیناسیون، کارمندان خود را به واکسینه شدن تشویق کرده‌اند Patrick FALLON / AFP

شرکت هواپیمایی دلتا که به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های آمریکایی شناخته می‌شود، از استخدام کارمندان جدیدی که هنوز واکسن کووید -۱۹ دریافت نکرده‌اند، خودداری می‌کند.

مدیرعامل شرکت اد باستین به سی‌ان‌ان گفت: «هر کسی که می‌خواهد به دلتا بپیوندد، می‌بایست قبل از پیوستن به این شرکت واکسن بزند.» رئیس شرکت هواپیمایی مستقر در آتلانتا اضافه کرد که او همچنین ۷۵۰۰۰ کارمند موجود شرکت را برای واکسن زدن تشویق می‌کند.

تا به امروز، حدود ۶۰ درصد از کارکنان شرکت حداقل یک تزریق داشته‌اند و پیش‌بینی می‌شود که در نهایت ۸۰ درصد کارمندان کاملاً واکسینه شوند.

این شرکت هواپیمایی به‌خصوص در زمینه تولید واکسن کرونا بسیار فعال عمل کرده و در ماه فوریه در موزه شرکت در نزدیکی پایگاه خود در فرودگاه بین‌المللی هارتسفیلد - جکسون آتلانتا یک مرکز واکسیناسیون ایجاد کرده است.

آقای باستیان می‌گوید که آنها روزانه ۵ هزار دوز واکسن تزریق می‌کنند. کمیسیون فرصت‌های شغلی برابر در ماه دسامبر گفت که کارفرمایان می‌توانند به طور قانونی تغییراتی در روش استخدام خود ایجاد کنند.

برای این قانون دو معافیت وجود دارد: معلولیت یا دلیل مذهبی.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تا به امروز اکثر شرکت‌ها به‌جای اجبار به واکسیناسیون، کارمندان خود را به واکسینه شدن تشویق کرده‌اند.

به‌عنوان‌مثال، رقیب دلتا به کارمندان خود یک روز تعطیل اضافی و ۵۰ دلار برای واکسن زدن می‌دهد.

در ماه فوریه، اسکات کربی، مدیرعامل شرکت هواپیمایی یونایتد، با تأکید بر اظهارات قبلی خود خواهان اجباری شدن واکسن کووید -۱۹ شد.

وی افزود که امیدوار است این استاندارد در شرکت‌های آمریکایی اجباری شود. او همچنین گفت که معتقد است مسافرانی که می‌خواهند در مسیرهای طولانی پرواز کنند ممکن است قبل از سفر واکسینه شوند. از روز پنجشنبه، ۵۸.۹ درصد آمریکایی‌های بالای ۱۸ سال حداقل یک دوز واکسن Covid-۱۹ داشته‌اند که ۴۵.۶ درصد آنها با دریافت دو دوز، کاملاً واکسینه شده‌اند.

بیشتر از جهان