نتانیاهو: کار تمام نشده است

تا کنون بیش از ۱۲۳ فلسطینی و هفت اسرائیلی در حملات متقابل کشته شده‌اند

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل- Yuval CHEN / POOL / AFP

اسرائیل حملات خود به باریکه غزه را شدت بخشیده است، از جمله استفاده از ۱۶۰ هواپیمای جنگی در کنار توپخانه و تانک، برای کوبیدن آنچه که به گفته این کشور، تونل‌هایی است که شبه‌نظامیان حماس برای انتقال افراد و تجهیزات به کار می‌برند.

به گزارش رادیوی ملی آمریکا (ان‌پی‌آر)، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، جمعه شب گفت که حملات این کشور به غزه ادامه خواهد داشت.

آقای نتانیاهو جمعه شب گفت: «کار هنوز تمام نشده. ما هر چه لازم باشد برای بازگرداندن امنیت به شهرها و مردم کشورمان انجام خواهیم داد.»

بنا بر این گزارش، پنجشنبه شب شاهد شدیدترین حملات اسرائیل به غزه بود، اما جمعه جنگنده‌‌های اسرائیل به حملات خود شدت دادند و یک بنای چندطبقه را در شمال غزه که به گفته اسرائیل دفتر یک بانک متعلق به حماس در آنجا بود، زیر آتش گرفتند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نخست وزیر اسرائیل در گفته‌های خود، از جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا و سران دیگر کشورها بابت حمایت‌شان تشکر کرد.

او گفت: «آن‌ها حق طبیعی و مسلّم ما در دفاع از خود را محترم شمرده‌اند، حق اقدام علیه این تروریست‌هایی که هم به غیرنظامیان حمله می‌کنند و هم پشت سر غیرنظامیان پنهان می‌شوند.»

تا شامگاه جمعه، شبه‌نظامیان مستقر در غزه حدود دو هزار راکت به سوی اسرائیل پرتاب کردند. اسرائیل هم صدها حمله هوایی علیه غزه انجام داده است.

بنا بر این گزارش، تا کنون بیش از ۱۲۳ فلسطینی و هفت اسرائیلی در حملات متقابل کشته شده‌اند.

برخی از تونل‌هایی هدف حمله اسرائیل در مناطق مسکونی غزه بوده‌اند، از جمله به گفته ارتش اسرائیل، یکی از آن‌ها زیر یک مدرسه و نزدیک یک بیمارستان است.

نخست وزیر اسرائیل در گفته‌های جمعه شب خود افزود: «من گفتم که به شدت به حماس و دیگر سازمان‌های تروریستی ضربه خواهیم زد، و همین کار را هم کردیم. در بیست و چهار ساعت گذشته، ما به هدف‌های زیرزمینی حمله کرده‌ایم. حماس خیال می‌کرد می‌تواند آنجا پنهان شود، ولی نمی‌تواند.»