پدر سوپر‌مدل‌ها مجبور است خانه کلنگی لس آنجلس را بفروشد

قاضی گفت که این عمارت نعلبکی‌مانند، همسایگان را در معرض خطر قرار می‌دهد

از چپ: جی‌جی حدید، محمد حدید و بلا حدید - Dimitrios Kambouris/Getty Images for Victoria's Secret/AFP
 

محمد حدید، عمارت ۴۵ میلیون دلاری مشکل‌داری را می‌فروشد که بنا به دستورات صادر شده باید به دلیل خطر «واضح و آشکاری» که برای دیگران دارد تخریب شود. 

این تاجر و پدر جیجی و بلا حدید، خواهران سوپرمدل، مدت‌ها است که ملک جنجالی در محله «بل ایر»، با مقامات شهر لس‌آنجلس در دعوایی قضایی درگیر است.

پس از شش سال مبارزه برای تکمیل این عمارت پنج هزار متر مربعی نیمه‌کاره، دادگاه عالی کالیفرنیا آخرین دادخواست تجدیدنظر او برای لغو حکم تخریب عمارت را رد کرد.

قاضی پرونده اظهار داشت که این عمارت نعلبکی‌مانند، همسایگانش را در معرض خطر قرار می‌دهد. آن‌ها ادعا کرده‌اند که امکان دارد عمارت با رانش، به سمت پایین سرازیر شود.

به گفته نیویورک پست، اکنون آقای حدید سعی دارد خانه را به قیمت ۸.۵ میلیون دلار بفروشد و به محض انعقاد قرارداد فروش، عمارت باید تخریب شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هزینه‌های تخریب در پرونده‌های قضایی پنج میلیون دلار تخمین زده شده‌ است.

در موارد فهرست شده بنگاه معاملات املاک و مستغلات آمده است که این ملک واقع در «استرادا وکیا رود»، به صاحب جدید خود «برای ساخت یک عمارت درجه یک با منظره شهر و دره اطراف فرصتی نادر می‌دهد».

عمارت کنونی در زمینی به مساحت یک هکتار واقع است و به باشگاه «بل ایر کانتری کلاب» در حومه شهر و مرکز بورلی هیلز نزدیک است. آقای حدید این ملک را در سال ۲۰۱۱  به قیمت دو میلیون دلار خرید.

سرانجام برای عمارت بل ایر محمد حدید که به زودی تخریب می‌شود، مشتری پیدا شد.

در سال ۲۰۱۷، آقای حدید ۲۰۰ ساعت خدمات اجتماعی انجام داد و سه هزار دلار، جریمه نقدی شد. پس از اعتراض نکردن به اتهامات کیفری مربوط به آن، وی به پرداخت ۱۴ هزار دلار عوارض شهری بابت ساخت غیرقانونی خانه هم محکوم شد.

همسایگان آقای حدید ۷۲ ساله، در سال ۲۰۱۸ از او به دلیل ساخت غیرقانونی و ناپایدار عمارت شکایت کردند.

قاضی کریگ کارلان پس از صدور حکم تخریب گفت: «اگر این عمارت از بالا فرو بریزد، یک قسمت از محله را با خود می‌برد.»

در سال ۲۰۱۹ گزارش شد که این تاجر، بودجه کافی برای تخریب عمارت را ندارد و شرکت «۹۰۱ استرادا با مسئولیت محدود» او نیز چند روز پس از صدور حکم تخریب از طرف دادگاه، اعلام ورشکستگی کرد.

در اسناد دادگاه آمده است که این شرکت بین ۱۰ تا ۵۰ میلیون دلار بدهی دارد.

© The Independent

بیشتر از زندگی