ترامپی‌ها کاری به کار ملکه الیزابت نداشته باشند

کاخ باکینگهام خواستار حذف عکس ملکه با کلاه «ماگا» و گل سینه «کیو انان» از روی اتوبوس هواداران ترامپ شد

الیزابت دوم، ملکه بریتانیا، و دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین ایالات متحده آمریکا- Chris Jackson / AFP

 تارنمای «بازفیدنیوز» گزارش داده که کاخ باکینگهام رسما خواسته است تصویر دستکاری شده ملکه انگلستان با کلاهی که شعار «عظمت را به آمریکا برگردانیم» (شعاری که به «ماگا» معروف است) بر آن نقش بسته و سنجاق‌سینه «کیو انان»، از روی «اتوبوس ترامپ» برداشته شود. از این اتوبوس در کارزارهای سیاسی متحدان رئیس‌جمهور سابق استفاده شده است. 

یک سخنگوی کاخ باکینگهام به این رسانه خبری گفت که مقامات کاخ از این که از تصویر ملکه (در کارزارهای سیاسی متحدان ترامپ) استفاده شده است، آگاه بوده و «از مسئولان آن خواسته‌اند (تصویر ملکه) را بردارند.»

این اتوبوس که مالک آن بادی هال، یکی از هواداران آقای ترامپ است، به عنوان یکی از نمادهای دائمی کارزار انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۰ در آمده بود.

روی بدنه این اتوبوس، از تصاویر دستکاری شده‌ای چون سر آقای ترامپ روی بدن یک بوکسور و رونالد ریگان رئیس‌جمهور فقید آمریکا با کلاه ترامپ، استفاده شده است.

بنا بر اعلام صفحه «گو فاند می» آن، اتوبوس ترامپ به عنوان «اتوبوسی برای کارزارهای انتخاباتی غیررسمی در حمایت از انتخاب دوباره آقای ترامپ در سال ۲۰۲۰» ایجاد شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در رویداد انتخاباتی اخیر که مت گتز و مارجوری تیلور گرین، نمایندگان فلوریدا، هفته گذشته برگزار شد، هر دو نامزد آقای ترامپ را رهبر قاطع حزب جمهوری‌خواه عنوان کردند. سخنگوی خانم گرین در واکنش به تصویر ملکه انگلستان، ضمن اشاره به این که هیچ ارتباطی میان کارزار او و اتوبوس مذکور نبوده است، به بازفیدنیوز گفت: «می‌دانید «میم» چیست، نه؟»

هارلان هیل، سخنگوی آقای گتز نیز گفت: «اطمینان داریم که والاحضرت نگرانی‌های مهمتری از ترافیک اتوموبیل در «ویلِجِز» (جامعه بازنشستگان فلوریدا و محل برگزاری رویداد انتخاباتی) دارند.»

سخنگوی کاخ باکینگهام به پرسش ایندیپندنت در این مورد پاسخ نداد.

پیش‌تر گزارش شد که کنسول بازی کامپیوتری «گلدن نینتندو وی» که ویژه ملکه طراحی شده بود، به مبلغ ۳۰۰ هزار دلار برای فروش گذاشته شده است. این کنسول که برند سخت‌افزار «تی‌اچ‌کیو»آن را به عنوان یک شیوه تبلیغاتی عرضه کرده، با کارزار تبلیغاتی «بازی‌های خانواده بزرگ» همزمان شده است. گفته می‌شود که این هدیه غیرمعمول به کاخ باکینگهام تحویل داده شده اما در چارچوب دستورالعمل هدیه کاخ، همانند بسیاری از هدایایی که به خاندان سلطنتی داده می‌شود، پذیرفته نشده است.

صاحب کنونی کنسول ضمن توصیف آن به عنوان «بانک اطلاعاتی با حداکثرقابلیت» گفته است که قصد فروش آن را دارد زیرا در زندگی به جلو گام برداشته است و می‌خواهد از پول فروش آن، خانه جدیدی بخرد.

© The Independent

بیشتر از جهان