فرندز: کدام شخصیت در ۱۰ فصل سریال بیشترین درآمد را داشت؟

جنیفر انیستون و بقیه دوستان آخر هر ماه با خوشحالی تمام ۲۲ میلیون دلار می‌گرفتند

جنیفر آنیستون و براد پیت، بازیگر و ستاره سینما - AFP

در سال ۲۰۰۳ که فصل ۱۰ و پایانی سریال «فرندز» (دوستان) پخش شد، هر شش ستاره برای هر قسمت از شبکه «ان‌بی‌سی» و شرکت «برادران وارنر» مبلغ یک میلیون دلار دریافت می‌کردند.

جنیفر انیستون و بقیه دوستان در پایان هر ماه با کمال لذت ۲۲ میلیون دلار دریافت می‌کردند. این سرمایه‌گذاری اما بسیار مثمر ثمر بود؛ سریال فرندز بعد از ۱۵ سال هنوز جزو محبوب‌ترین سریال‌ها در نقاط مختلف دنیا است.

موفقیت سریال این بازیگران را میلیونر کرد، اما آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که در خود سریال چقدر درآمد داشتند؟

یک بنگاه کاریابی دست به کار شد تا ته‌و‌توی قضیه را در بیاورد؛ کارشناسان این بنگاه برای برآورد درآمد هر شش شخصیت بسته به شغلشان، ۱۰ فصل این سریال کمدی محبوب را تماشا کردند.

چندلر به لطف شغل مدیریت تدارکات فناوری اطلاعات ثابت‌ترین درآمد را در طول سریال داشت و حقوقش به تدریج از ۵۰ هزار دلار در سال به ۱۰۰ هزار دلار افزایش پیدا کرد، تا این‌که در فصل آخر از کار خود استعفا کرد و وارد صنعت تبلیغات شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مانیکا هم با شغل سرآشپز رستوران سطح بالا «جاوو»، سالی حدود ۸۰ هزار دلار درآمد ثابت داشت.

اوج درآمد راس به عنوان فسیل‌شناس ۷۵ هزار دلار در سال بود، ریچل گرین هم با کار در دنیای مُد نهایتا ۵۵ هزار دلار در سال درآمد کسب می‌کرد.

موضوع جالب این است که درآمد سالانه جویی، با شغل بازیگری، از همه بیشتر بود. او بابت ایفای نقش دوم در یک فیلم سینمایی سالانه حدود ۱۳۰ هزار دلار به عنوان دستمزد دریافت می‌کرد.

درآمد فیبی به دلیل انواع شغل‌های عجیبی که در مدت‌زمان سریال داشت، از جمله اجراهای خیابانی، ماساژوری و بازی در سریال «روزهای زندگی‌ ما» در نقش اضافه، از همه کمتر بود.

این ارقام را «آژانس کاریابی دیستریکت» برای شبکه تلفن «جیف گف» (Giff Gaff) جمع‌آوری کرد، اما شاید تلاش برای تعیین وضعیت اقتصادی واقعی شخصیت‌ها در دنیای فرندز مذبوحانه باشد.

برای مثال جویی، حتی در طول ۴ سال از ۱۰ سال که پیشخدمت کافه بود، پول اجاره آپارتمانش در یکی از گران‌ترین شهرهای دنیا را می‌پرداخت.

مساحت بالای آپارتمان بنفش مانیکا هم تنها یک توضیح می‌تواند داشته باشد؛ آن را به ارث برده بود.

او شانس آورده بود چون بر اساس برآورد اخیر شرکت «مشاوره کدام؟ وام» (Which? Mortgage Advisers)، خرید یک آپارتمان دو اتاق خوابه با منظره نیویورک امروز ۴ میلیون دلار (۳ میلیون پوند) هزینه می‌برد. تنها رهن یک آپارتمان در محله «گرینیچ ویلج» ۴۰۰ هزار دلار (۳۱۱ هزار و ۶۸۴ پوند) است.

این مقاله نخستین بار در آوریل ۲۰۱۸ منتشر شد.

© The Independent

بیشتر از فیلم