حمایت خواهران حدید از مردم غزه

بلا و جی‌جی حدید از سمت پدری، فلسطینی هستند

 بلا و جی‌جی حدید در هفته مد نیویورک ،سپتامبر ۲۰۱۷-Frazer Harrison / Getty Images via AFP

بلا حدید، ستاره دنیای خوش‌پوشی، حساب کاربری اینستاگرام خود را به صحنه دفاع از مردم فلسطین تبدیل کرد.

این مدل فلسطینی‌تبار، با شروع موج جدید خشونت‌ها در نوار غزه و درگیری‌های مرگبار بین اسرائیل و فلسطینیان، در حساب کاربری اینستاگرام خود که بیش از ۴۱ میلیون دنبال کننده دارد، فایل صوتی را منتشر کرد که در آن درباره تجربه فلسطینی بودن برای افرادی که «گمان می‌کنند فلسطینیان تاکنون در آرامش زندگی می‌کردند» سخن گفته می‌شود. این مطلب، قسمتی از پادکستی بود که موسسه درک خاورمیانه (IMEU) به این مناسبت منتشر کرده بود.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Bella (@bellahadid)

بلا حدید و خواهرش جی‌جی هر دو در حساب‌های کاربری خود عنوان کردند که موضع «ضد یهود» ندارند. بلا، قسمتی از صحبت‌های سناتور برنی سندرز درباره تهمت ضد یهودی بودن را در اینستاگرام خود قرار داد. سناتور سندرز که خودش هم یهودی است می‌گوید: «این که منتقد دولت راست افراطی در اسرائیل باشیم، ضد یهودیت نیست.»

بلا حدید در توضیح این ویدئو نوشت: «من می‌خواهم این را کاملاً روشن کنم. نفرت از هر دو طرف پذیرفتنی نیست!! من تحمل نخواهم کرد که در این موقعیت در مورد مردم یهود بد صحبت کنند. این‌ها همه در مورد انسانیت است نه در مورد دین !!!! این مربوط به آزادی در فلسطین است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خواهر او، جی‌جی نیز متن مشابهی را منتشر کرد. پست اینستاگرام دیگر بلا هم که درباره فلسطین منتشر کرده بود بیش از یک‌میلیون بار پسندیده شد.

خواهران حدید، فرزند یولاندای و محمد حدید هستند. پدرشان زاده شهر ناصره است که اکنون در داخل مرزهای اسرائیل واقع‌شده است؛ اما این دو خواهر و برادرشان انوار حدید که او هم مدل است، همواره بر هویت فلسطینی‌شان تأکید می‌کنند.

بیشتر از زندگی