آمریکا ۱۲۰ نفر از کارکنانش را از اسرائیل خارج کرد

شرکت‌های هواپیمایی پروازها میان آمریکا و تل‌آویو را متوقف کرده‌اند

با ادامه حملات هوایی اسرائیل به نوار غزه و موشک‌پرانی گروه‌های تحت حمایت حماس به اسرائیل، آمار تلفات رو به افزایش است‌ـ MOHAMMED ABED / AFP

گزارش‌ها حاکی از آن است که آمریکا حدود ۱۲۰ نیروی نظامی و غیرنظامی خود را که برای تدارک رزمایش‌های آینده در اسرائیل مستقر بودند، از این کشور خارج کرده است.

باربارا استار، گزارشگر شبکه سی‌ان‌ان در وزارت دفاع آمریکا، به نقل از یک مقام این وزارتخانه می‌گوید این افراد در یک هواپیمای «سی ۱۷» به پایگاهی در آلمان منتقل شده‌اند. 

ادامه ناآرامی‌ها در منطقه و نبود پروازهای مسافری دلیل خروج زودهنگام این افراد با هواپیمای نظامی عنوان شده است.

هواپیمای نظامی «سی ۱۷» صبح روز پنجشنبه ۲۳ اردیبهشت از رامشتاین، پایگاه نیروی هوایی آمریکا در جنوب غربی آلمان، در تل آویو بر زمین نشست. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بسیاری از پروازهای ورود و خروج به اسرائیل به دلیل برخوردها میان اسرائیل و فلسطینی‌ها از فرودگاه بن‌گوریون در تل آویو به فرودگاه رامون در نزدیکی شهر توریستی ایلات در ساحل دریای سرخ تغییر مسیر داده‌اند.

مسئولان فرودگاه می‌گویند در پی شلیک یک موشک حماس که به باند فرودگاه اصابت نکرد اما در همان حوالی فرود آمد، فعالیت‌های فرودگاه دچار وقفه‌ای کوتاه شد اما بار دیگر از سر گرفته شده است.

بنا بر داده‌های موسسه ردیاب پرواز فلایت اوِر (FlightAware)، شرکت‌های هواپیمایی یونایتد، دلتا و آمریکن تمامی پروازهایشان بین آمریکا و اسرائیل را لغو کرده‌اند.

آخرین خبر: به گفته یک مقام وزارت دفاع آمریکا، وزارت دفاع حدود ۱۲۰ کارمند نظامی و غیرنظامی را که برای برنامه‌ریزی رزمایش‌ها در اسرائیل مستقر بودند، از این کشور خارج کرده است. این گروه روز پنجشنبه با یک هواپیمای سی‌ـ۱۷ که به آلمان بازمی‌گشت اسرائیل را ترک کردند. به علت خشونت‌ها و نبود پروازهای مسافری، تصمیم بر این شد که آنها پیش از موعد با یک هواپیمای نظامی (اسرائیل را) ترک کنند.

-باربارا استار (barbarastarrcnn@) ۱۳ مه ۲۰۲۱

با ادامه حملات هوایی (اسرائیل) به نوار غزه و پرتاب ده‌ها موشک از جانب شبه نظامیان حماس به اسرائیل، آمار تلفات رو به افزایش است. تاکنون ۷ اسرائیلی و ۸۷ تن از ساکنان غزه از جمله ۱۸ کودک در این خشونت‌ها کشته شده‌اند. 

گفته می‌شود ارتش اسرائیل انجام یک حمله زمینی به غزه را در دست بررسی دارد. هم‌اکنون ارتش با استفاده از واحدهای بیشتری از جمله پیاده‌نظام و تیپ‌های مسلح، در مرز قلمرو فلسطینیان موضع گرفته است.

© The Independent

بیشتر از جهان