صعود دوباره قیمت اتریوم و انتظار کارشناسان برای رسیدن آن به ۲۰ هزار دلار

با وجود سودهای کلان، الان فرصت خوبی برای خرید است

با یک سری موج‌های صعودی بی‌سابقه در آوریل و مه، قیمت اتریوم در دو ماه گذشته دو برابر شده است- INA FASSBENDER / AFP

همین جا می‌ماند، بالا پایین می‌شود، یا افت می‌کند؟ این سوالی بود که درباره قیمت اتریوم، ارز دیجیتالی‌ که قیمتش در طول سال گذشته ۲۰ برابر شده است و روز چهارشنبه به بالاتر از ۴ هزار و ۳۶۰ دلار رسید، از هیئتی متشکل از ۳۵ استاد دانشگاه و تحلیلگر بازار پرسیده شد.

در مقابل این پرسش که آیا اکنون بهترین زمان برای خرید، فروش یا نگهداری اتریوم است، اکثر شرکت‌کنندگان در جلسه پاسخ دادند که با وجود سودهای کلان، الان فرصت خوبی برای خرید است.

میانگین پیش‌بینی [کارشناسان حاضر در جلسه از] ​​قیمت اتریوم تا پایان امسال ۴ هزر و ۵۱۲ دلار، یعنی فقط ۲۰۰ دلار بیشتر از اوج قیمت این هفته، و ۱۹هزار و ۸۴۲ دلار تا سال ۲۰۲۵ بود.

پیش‌بینی قیمت اتریوم برای پایان امسال ۲۳۳ درصد بیشتر از برآورد مشابهی است که همین هیئت در دسامبر ۲۰۲۰ ارائه داده بود.

دکتر پل انیس، استادیار دانشگاه کالج دوبلین که تحقیقاتش بر روی ارز‌های دیجیتال متمرکز است، پرسروصداترین پیش‌بینی را برای پایان امسال ارائه داد. او گفت که قیمت اتریوم در حال حاضر «بسیار ‌پایین‌تر از ارزش بالقوه» آن است. او معتقد است که قیمت اتریوم تا پایان امسال به ۱۰ هزار دلار خواهد رسید.

اتریوم که بعد از بیت‌کوین دومین ارز دیجیتال جهان [از نظر ارزش کل‌ ارز‌های استخراج‌شده موجود در بازار] است، در هفته‌های اخیر از رقیب مشهور خود عملکرد بهتری داشته است.

با یک سری موج‌های صعودی بی‌سابقه در آوریل و مه، قیمت اتریوم در دو ماه گذشته دو برابر شده است، در حالی که بیت‌کوین در عرض سه ماه گذشته در یک قیمت تقریباً ثابت خرید و فروش شده است.

قیمت بیت‌کوین اینک نسبت به زمان مشابه در سال گذشته به مراتب بالاتر است. در این فاصله، با افزایش چشمگیر توجه سرمایه‌گذاران حقوقی، بازار بیت‌کوین رونق عظیم گرفته است و قیمت آن از زیر ۱۰ هزار دلار در سال گذشته به حدود ۵۷ هزار دلار رسیده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تسلا، شرکت تولیدکننده خودروهای برقی، و مایکرواستراتژی، تولیدکننده نرم‌افزارهای تجاری، در سال جاری میلیاردها دلار سرمایه وارد تجارت بیت‌کوین کرده‌اند، اما هنوز دیگر ارزهای دیجیتال چنین توجهی را از سرمایه گذاران کلان جلب نکرده‌‌اند.

سه چهارم کارشناسان حاضر در آن جلسه گفتند که انتظار دارند سرمایه‌گذاران حقوقی همان رویکردی را که نسبت به بیت‌کوین داشته‌اند، نسبت به اتریوم نیز اتخاذ کنند.

این گروه در توجیه تحلیل خود، به مزایای تکنولوژیک اتریوم نسبت به بیت‌کوین اشاره کردند که آن را ابزار مناسبی برای توسعه نرم‌افزارهای غیر‌متمرکز در بخش خدمات مالی کرده است.

جرمی چیه، دانشیار دانشگاه ناتینگهام ترنت که یکی از کسانی است که انتظار افزایش قیمت آتی اتریوم را دارد، گفت: «با رشد مداوم خدمات مالی غیرمتمرکز و با گسترش استفاده از قراردادهای هوشمند، تقاضا برای اتریوم افزایش می‌یابد.»

دکتر ایوا سلامی، مدرس ارشد دانشگاه ایست لاندن، افزود: «خدمات مالی غیرمتمرکز که در حال ساخت‌ و پرداخت یک بستر مالی جایگزین با دسترسی دموکراتیک‌تر برای مصرف‌کنندگان است، عمدتاً از طریق نرم‌افزارهای غیرمتمرکز در شبکه اتریوم ساخته می‌شود. این تحولات نشانگر جهت حرکت بخش مالی در آینده و بسیار مایه دلگرمی است. وضع مقررات متعادل در صنعت مالی این رشد را تسهیل می‌کند.»

© The Independent

بیشتر از اقتصاد