در پی حملات راکتی حماس، فرودگاه بین‌المللی تل‌آویو بسته شد

تا شامگاه سه‌شنبه، بیش از هفتصد راکت از نوار غزه به خاک اسرائیل شلیک شد

وزارت ترابری اسرائیل اعلام کرد در پی شلیک رگباری از راکت به شهر تل‌آویو و حومه آن، فرودگاه بین‌المللی بن گوریون، فرودگاه اصلی این شهر، بسته شد.

این وزارتخانه سه شنبه شب در بیانیه‌ای گفت پروازهای خروجی متوقف شده‌اند «تا امکان دفاع از آسمان کشور فراهم آید.»

به گزارش رویترز، از روز دوشنبه تا شامگاه سه‌شنبه، بیش از هفتصد راکت از نوار غزه به خاک اسرائیل شلیک شد. در این حملات دو نفر کشته و سه سرنشین یک اتوبوس زخمی شدند.

به گفته ارتش اسرائیل، ۱۵۰ راکت در خود نوار غزه فرود آمد و ۲۰۰ راکت دیگر را سامانه پدافند هوایی «گنبد آهنین» اسرائیل رهگیری کرد.

تنش میان اسرائیل و فلسطینی‌ها از روز گذشته و با تبادل آتش میان گروه حماس در نوار غزه و ارتش اسرائیل شدت بیشتری گرفت که روز سه‌شنبه نیز ادامه یافت و بر اساس آخرین گزارش‌ها، تاکنون دست‌کم ۲۶ فلسطینی و دو زن اسرائیلی کشته شده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

‏این خشونت‌ها، واکنش‌های گسترده بین‌المللی را به دنبال داشت و در جدیدترین مورد، مدیر خاورمیانه  کمیته صلیب سرخ بین‌المللی گفت حملات «اخیر راکتی به اسرائیل و حملات هوایی به غزه نشان دهنده افزایش خطرناک تنش و خشونتی است که طی روزهای گذشته  در اورشلیم، از جمله در شهر قدیم، شاهد بوده‌ایم.»

‏به گزارش خبرگزاری رویترز، فابریزیو کاربونی در بیانیه‌ای خواستار خویشتن‌داری دو طرف و کاهش تنش شد و با اشاره به ممنوعیت حمله به غیرنظامیان طبق قوانین بشردوستانه بین‌المللی، گفت «همه اقدامات لازم برای پرهیز از تلفات غیرنظامی باید انجام شود.»

‏در ادامه تبادل آتش میان اسرائیل و گروه فلسطینی حماس، خبرگزاری‌ها از فروریختن یک ساختمان بلند در نوار غزه در شامگاه سه‌شنبه بر اثر حمله هوایی ارتش اسرائیل خبر دادند.

‏به گزارش رویترز، دفتر رهبری سیاسی حماس در این ساختمان ۱۳ طبقه قرار دارد و تصاویر ویدئویی منتشر شده نشان می‌دهد دود سیاه و غلیظی از سه نقطه آن به هوا بلند شده است.

‏خبرگزاری فرانسه نیز در گزارشی مشابه از فروریختن کامل ساختمان خبر داده است. حماس که از سال ۲۰۰۷ کنترل نوار غزه را در دست دارد، به همراه گروه جهاد اسلامی گفته‌اند حمله امشب را با حمله موشکی به تل‌آویو پاسخ خواهند داد.